Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان گفت: شاخص‌های بهداشت و درمان مازندران از میانگین کشوری بالاتر است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، کسب رتبه 9 در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و پیوستن سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه به جمع محققان یک درصد پر ارجاع دنیا را از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکیی مازندران در حوزه تحقیقاتی دانست و با تاکید بر افزایش سواد سلامت در جامعه،  اظهار داشت: 441 کانون سلامت محله در استان وجود دارد که رتبه نخست را در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 196 سمن حوزه سلامت در استان وجود دارد، افزود: تاکنون 21 مجمع شهرستانی و دو مجمع استانی برگزار شده است.

موسوی با اعلام اینکه 252 هزار متر مربع به زیرساخت‌های مختلف افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در مازندران سه مرکز اورژانس شهری، 53 مرکز اورژانس جاده ای و یک مرکز هوایی وجود دارد.

وی ایجاد شبکه بهداشت و درمان را از دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: 30 مرکز جامع خدمات سلامت در سال 57 وجود داشت که در سال 97 به 315 مرکز رسیده و 35 مرکز خانه بهداشت در سال 57 وجود داشته که این رقم به هزار و 110 مرکز افزایش پیدا کرد.

موسوی با بیان اینکه شاخص‌های استان مازندران از کشور بهتر است، گفت: مرگ و میر نوزادان از 32 در هزار تولد به 5.2 درصد رسیده و مرگ و میر مادران باردار از 255 در صد هزار به 13.8 درصد هزار رسیده است.

بهمن تماشایی 97| ایران در عرصه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و بهداشت رتبه‌های مطلوبی را کسب کرده استخوزستان| روستائیان «شله‌زار» و «درونک» از خدمات بهداشتی کاروان سلامت بهبهان بهره‌مند شدندمعاون بهداشت و درمان سپاه مازندران: شاخص‌های فضای بهداشتی سپاه مازندران ارتقاء یافته است

وی با بیان اینکه تعداد مرگ و میر کودکان زیر یک سال را 93 در هر هزار تولد به 7.1 در هر هزار تولد رسیده است، گفت: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در حوزه سلامت اتفاق افتاده است و زیرساخت‌های مناسب در حوزه بهداشت و درمان به وجود آمد.

موسوی با بیان اینکه تعداد بیمارستان از 15 مورد به 40 بیمارستان رسیده است، افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی از 700 تخت در سال 57 به چهار هزار و 143 تخت رسیده که کمک کرده به وضعیت استاندارد برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد تخت دیالیز از 8 تخت به 252 تخت رسیده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد تخت دیالیز افزایش پیدا کرده است ولی جوابگوی بیماران دیالیزی نیست و باید تخت دیالیزی در این حوزه توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با کمبود پزشک روبه‌رو بودیم، گفت: 409 پزشک عمومی و متخصص در سال 58 فعالیت می‌کردند که در سال جاری به 3003 نفر رسیده است.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابرآماربدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب درمحور‌های استان مازندران طی ایام تعطیلات اواسط اردیبهشت امسال نشان می‌دهد تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان در حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته افزایش داشته و به بیش از ۸۴۹ هزار تردد رسیده است.

او افزود: از این میان تردد در محور سوادکوه به بیش از ۱۶۵ هزار تردد، در محور هراز بیش از ۱۶۳ هزار تردد و در محور کندوان بیش از ۱۵۱ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در طی بازه زمانی مذکور محور‌های کریدور بزرگراهی ساری تا محمود آباد پر تردد‌ترین محور‌های استان مازندران بوده اند.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ روز جمعه ۱۲ اردیبهشت بوده که در ساعت مذکور بیش از ۱۴۶ هزار تردد از وسایل نقلیه به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟