Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کیامرث حاجی زاده ضمن تاکید بر آماده باش تمامی دستگاه های زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری ها، به افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع سیلاب و صاعقه و  تندباد و ریزش برف برای رعایت نکات ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری در مواقع شرایط نامساعد جوی و عدم اسکان، تردد، توقف، برپایی کمپ، چادر، چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سواحل دریا، بندهای خاکی، کانال ها، دره ها و مناطق مرتفع و پرخطر هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ورود سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه تا اواخر شنبه هفته آینده اظهار کرد: طی این مدت افزایش ابر، رگبار، باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها را در پی خواهد داشت.

حاجی زاده با اشاره به پیش بینی بارش در ارتفاعات به صورت برف و مواج شدن شمال خلیج فارس طی این ایام  ادامه داد: در روز جمعه احتمال تاثیر گرد و غبار رقیق عراقی برمناطقی از غرب و جنوب غرب استان وجود خواهد داشت و  بیشترین حجم بارش ها را روز شنبه در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان در حوزه های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون شاهد هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به حجم بارش ها به ویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی با توصیه به شهروندان در حاشیه رودخانه ها و در مناطق در معرض خطر از آنها خواست از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و با توجه به اخطاریه های مکررو با توجه به فزایش آورد  بالادست رودخانه های استان، افزایش حجم اکثر سدها در روزهای اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای  خودداری کنند.

حاجی زاده با اعلام آماده باش به تمامی فرمانداری ها، اعضای شورای مدیریت بحران استان و ابلاغ اطاریه به دستگاه های زیرمجموعه ستاد بحران اعلام کرد: با برقراری کشیک شبانه روزی، کلیه دستگاه های مرتبط با مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان‌های شهرستانها در این مدت آماده باش هستند.

 وی بر مسدود کردن جاده های حادثه خیز استان در صورت نیاز با هماهنگی نیروهای نظامی،انتظامی ودستگاه های مرتبط شهرستان طبق ضوابط تاکید کرد و گفت: در طول این مدت به تمامی تاسیسات و تجهیزات دفع آب های سطحی و فاضلاب اعلام آماده باش شده است.

کد خبر 4542366

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران خوزستان وقوع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس