Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:37:25 GMT

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به حناچی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۷۷۵۸

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به حناچی

به گزارش جهان نيوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران و معاونان وی، با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری ها تنها نظافت و جمع آوری زباله نیست، اظهار کرد: شهرداری علاوه بر این وظیفه، باید به روح شهر و مسائل دینی و فرهنگی نیز بپردازد؛ چراکه این دو تاثیر متقابل دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در متن برنامه ها و فعالیت های شهرداری باشد، تصریح کرد: برخی از مناطق تهران مسجد به اندازه کافی ندارد، در این خصوص شهرداری تهران باید فکری بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرجع تقلید احداث کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کوچک در مساجد را امری لازم دانست و افزود: متاسفانه گرانی کاغذ باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند؛ در چنین شرایطی احداث و تجهیز کتابخانه ها می تواند قدری این خلاء را جبران کند.

وی توجه مسؤولان شهرداری تهران را به ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر جلب کرد و گفت: بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر آسیب ها و ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی خواستار اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر شد و غفلت از این موضوع را دارای پیامدهای ناگوار ارزیابی کرد.

وی فرهنگ سازی در خصوص مسائل دینی و اخلاقی با روش های غیر مستقیم و جذاب را به شهردار تهران توصیه کرد.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

شهردار اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در هفدهمین برنامه «مردم سلام» در جمع اهالی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصتی ایجاد شد تا در خدمت شهروندان این منطقه باشم و مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را بشنوم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری حضور در مساجد منتخب شهر است، چراکه می‌خواهیم در این برنامه‌ها بیشتر شنونده باشیم و شهروندان درخواست‌های خود را از شهرداری مطرح کنند، افزود: این درخواست‌ها پس از پیاده‌سازی بررسی خواهد شد و آن بخش از انتظارات که در چارچوب اختیارات شهرداری است، از طریق بخش‌های مختلف این نهاد پیگیری می‌شود.‌

شهردار اصفهان گفت: سه ماه بعد مجموعه شهرداری مجدد در این مسجد حاضر و اقداماتی که برای رفع مشکلات انجام شده است را مطرح خواهیم کرد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش این است که مشکلات شهروندان بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها به‌منظور افزایش سطح رفاه و زندگی بهتر شهروندان انجام شود.

کد خبر 747336

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است