Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@07:03:08 GMT

اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۸۵۵

اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود

به گزارش ایرنا، 'رضا رحمانی' پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: هم اکنون کشور درگیر یک جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی است به همین دلیل نمی توانیم خیلی از اتفاقات را بازگو کنیم.
وی افزود: با این حال بهترین راهکار برای حل مشکلات این دوره و گذر از آن، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ وضع موجود کارخانجات و تولید کشور است و باید در این مسیر با جدیت عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صمت تصریح کرد: در این راستا مسئولان استانی باید با تهیه بانک اطلاعاتی، مشکلات و دغدغه‌های مربوط به صنایع را استخراج و نسبت به رفع بیش از پیش آنها با کمک مسئولان وزارت صنایع اقدام کنند.
رحمانی با تأکید بر لزوم همکاری بیشتر نظام بانکی از واحدهای صنعتی و تولیدی، افزود: در این شرایط ، مسئولان شعب بانک‌های عامل باید با تمام توان از واحدهای در حال تولید حمایت کنند در عین حال نباید به بدهکاران بانکی ، تسهیلات جدید داده شود.
وی به ممنوعیت واردات یکهزار و 300 قلم کالا به کشور و لزوم توجه صنایع نساجی و تلاش بیشتر در بخش صادرات خاطرنشان کرد: برای وزارت صنعت فرقی میان صنایع خودرو سازی و نساجی وجود ندارد و تلاش ها در راستای حل مشکل تمام صنایع است.
عضو هیأت دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم اکنون توان تولید پوشاک و لوازم خانگی ایران در حد کشورهای پیشرفته است ، اضافه کرد: با وجود این همه توانایی ، برخی تولیدات این بخش ها با برند خارجی که روی آنها نصب شده در بازار فروخته می شود.
رحمانی در ادامه با بیان اینکه برخی اختیارات ستاد تسهیل وزارت صنابع به استان‌‌ها تفویض شده گفت: بر اساس جهت گیری جدید وزارت صنابع ، از این پس گردش مالی معادن باید در مناطق همجوار صورت گیرد.
وزیر صمت اضافه کرد: در واقع ، تلاش می شود تا اولویت جذب نیروی معادن موجود هر منطقه و نیز استقرار حساب های مالی و تدارکات آنها در همان منطقه باشد تا مردم هم آثار معادن را در زندگی خود بیشتر ببینند.
رحمانی همچنین با تأکید بر لزوم افزایش نظارت ها و برخورد جدی با گرانفروشی گفت: مسئولان استانی باید با تدابیر داخلی نسبت به تنظیم بازار اقدام کرده و با گرانی‌های موجود مقابله کنند و در این خصوص امسال ۶۰ هزار پرونده فقط در تهران به تعزیرات ارسال شده است.
وزیر صمت در سفری یک روزه به استان یزد ضمن بهره برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی از چند طرح دیگر نیز بازدید کرد.
1968/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تنظیم بازار جلسه شورای برنامه ریزی مقام معظم رهبری نساجی یزد جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود