Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر آتی ولیعهد سعودی به پاکستان به دلیل ولخرجی بسیار او و هیئت عریض و طویلش بحث و جدل گسترده‌ای به راه انداخته است. آفتاب‌‌نیوز : قرار است محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان تور آسیایی‌اش قریب‌الوقوعش برای امضای توافقنامه‌های اقتصادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار دو روز به پاکستان برود.
قرار است پروتکل VVIP در قبال ولیعهد سعودی اجرا شود پروتکلی که در مورد افراد بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و در زمان ورود هواپیمای ولیعهد جوان سعودی به حریم هوایی پاکستان جنگنده‌های JF-۱۷ در حریم هوایی این کشور او را اسکورت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما وسایلی که محمد بن سلمان با خود می‌برد از وسایل ورزشی گرفته تا وسایل شخصی دیگر شامل پنج کامیون است که به اسلام آباد منتقل می‌شود.
به گفته یک مقام در شهرداری اسلام آباد، دو هتل پنج ستاره برای هیئت سعودی رزرو شده و گارد سلطنتی عربستان وارد پاکستان شده است تا مقدمات امنیتی استقبال از ولیعهد سعودی را فراهم کند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، هشت کانکس از وسایل و تجهیزات به اسلام آباد انتقال می‌یابد تا مقدمات سفر بن سلمان و هیئت همراهش را فراهم کند. قرار است خودروهایی که ولیعهد سعودی از آنها استفاده کند یک روز قبل از رسیدن او به پاکستان منتقل شوند.
براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، هیئت سعودی شامل حدود ۱۱۰۰ مقام و تاجر است.
ولیعهد سعودی اولین میهمان دولتی است که در ساختمان دولتی مختص نخست وزیر اقامت می‌کند و مقامات امنیتی سعودی، ناظران امنیتی و کارمندان خرد امنیتی خود را برای اتخاذ تدابیر لازم احضار کرده‌اند.
قرار است در جریان سفر محمد بن سلمان نیروهای ارتش پاکستان در مراکز حساس مستقر شوند و نیز قرار است عمران خان نخست وزیر پاکستان از او در فرودگاه استقبال کند.
همچنین در برنامه این سفر است تا ضیافتی برای ولیعهد سعودی در منزل نخست وزیر پاکستان ترتیب داده شود، در حالی که ضیافتی دولتی نیز در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. یک ناوگان از ۳۰۰ خودروی لندکروز نیز برای استفاده هیئت سعودی در جریان اقامت در پاکستان در نظر گرفته شده است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدبن سلمان لندکروز پاکستان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • کشته شدن سه نفر در برخورد پژو با کامیون
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی