Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@00:30:25 GMT

روایت پمپئو از شام مشترک صهیونیست ها و اعراب

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۹۶۶۰

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه لهستان امروز پنجشنبه در شهر ورشو لهستان کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند. 

پامپئو گفت که برگزاری اولین نشست وزراتی درباره امنیت خاورمیانه، اثرات ماندگاری بر امنیت دو کشور خواهد داشت. وزیر خارجه آمریکا گفت که در این نشست درباره ایران، مسائل سایبری و صلح میان اسرائیل و فلسطین بحث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پامپئو بعد از اشاره به اینکه نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی روز گذشته در یک اتاق، برای ضیافت شام جمع شده‌اند گفت که آنها درباره «منافع مشترک» بحث و تبادل نظر کردند. 

او گفت: «قابل انکار نیست که ستیزه‌جویی ایران در منطقه، کشورهای عربی و اسرائیل را به هم نزدیک کرده است.»

وزیر خارجه لهستان هم در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره راه‌اندازی «اینستکس» برای تسهیل تجارت با ایران گفت که این ساز و کار بیشتر، اثری نمادین خواهد داشت و قرار نیست به مبادله کالاهایی که آمریکا آنها را تحریم کرده کمک کند. او گفت که شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران خارج شده‌اند. 

وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر مدعی شد که ایران، قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است. وی از همه کشورها خواست در اعمال فشار علیه ایران متحد شوند. 

قطعنامه ۲۲۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ برای تأیید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به تصویب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. همراه با تصویب این قطعنامه، سایر قطعنامه‌های شورای امنیت که علیه ایران صادر شده بود لغو شد.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با لحنی غیر الزام‌آور تنها از ایران «خواسته»، موشک‌هایی را که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» طراحی شده‌اند، آزمایش نکند. ایران تصریح کرده که هیچ‌کدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

وزیر خارجه لهستان در پاسخ به سوالی درباره دلیل تمرکز بر ایران در نشست ورشو ادعا کرد کشورهای منطقه در بیان این نظر که ایران عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه است، اتفاق نظر داشتند. او گفت این به معنای آن نیست که بایستی ایران را از گفت‌وگوها بر سر مسائل منطقه کنار گذاشت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بامداد پنجشنبه گزارش داد با آنکه دولت‌های آمریکا و لهستان هنگام تلاش برای ترغیب کشورهای بیشتری جهت حضور در نشست ورشو گفته بودند که این نشست تمرکزش را ایران قرار نخواهد داد، مسائل مربوط به این کشور کماکان اصلی‌ترین محور جلسات این نشست است. 

مایک پامپئو هم در پاسخ به همین سوال مدعی شد که محور نشست ورشو را مسائلی فراتر از ایران تشکیل داده، اما بایستی این را هم گفت که «هیچ کشوری در جلسه مدافع ایران نبود.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه لهستان فلسطین رژیم صهیونیستی کشورهای عربی ایران تجارت شورای امنیت سازمان ملل امنیت سازمان ملل شورای امنیت کشورهای منطقه امنیت سازمان ملل متحد ایران رژیم صهیونیستی کشورهای عربی لهستان پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است

بورل اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولتی فعالیت کنیم.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۷۲۸) برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) آخرین آمار کشتار و ویرانی ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اعلام کرد.

این دفتر در گزارش خود آورده است: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان