Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@22:40:01 GMT

قیمت نفت جهش کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۹۹۳۴

روز پنج‌شنبه، قیمت نفت جهش کرد و شاخص برنت به بالاترین قیمت امسال خود رسید، اما رشد قیمت‌ها پس از آن محدود شد که انتشار گزارشی از افت هزینه‌کرد‌ها در بخش خرده‌فروشی آمریکا، نگرانی بازار‌ها از کند شدن اقتصاد جهانی را تقویت کرد.

پس از این که در گزارشی اعلام شد که میزان فروش خرده‌فروشی‌های آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان، به کمترین میزان خود در بیش از ۹ سال اخیر رسیده است، بازار‌های سهام آمریکا افت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چشم‌انداز اقتصادی آمریکا همچنین با داده‌های دیگری که نشان‌دهنده افزایش غیرمنتظره تعداد آمریکایی‌هایی بود که تقاضای بیمه بیکاری کرده بودند، تیره‌تر شد.

اما جدای از این عامل‌های محدودکنند قیمت، عامل اصلی بالا برنده قیمت نفت در معاملات دیشب، امید سرمایه‌گذاران به حل شدن اختلافات تجاری آمریکا و چین در دور اخیر مذاکرات تجاری دو کشور بود که از امروز با مقامات رده‌بالا پیگیری می‌شود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۹۶ سنت یا ۱.۵۱ درصد جهش، به ۶۴.۵۴ دلار رسید. شاخص برنت در معاملات دیشب به رکورد سال ۲۰۱۹ خود دست یافت و ۶۴.۸۱ دلار شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۱۳ سنت با ۰.۲۴ درصد رشد بسته شد و به ۵۴.۵۴ دلار رسید.

به این ترتیب رشد امسال قیمت‌های نفت به حدود ۲۰ درصد رسید که بیشترین عامل آن چشم‌انداز کاهش عرضه با افت تولید اوپک و متحدان آن که در راس آن روسیه قرار دارد، می‌باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید