Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا میکاییل مقصد روز پنجشنبه در دوره آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بوکان که در سالن فرهنگ سرای سیمرغ این شهرستان برگزار شد، افزود: این دوره ها سبب می شود تا شوراها و دهیاران بتوانند متناسب با شرح وظایف محوله و به طور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه دهند و بر کارایی خود بیافزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون 144 ساعت دوره آموزشی برای شوراهای استان برگزار شده است اضافه کرد: برگزاری این دوره ها می تواند نقش موثری در مدیریت روستاها ایفا کند.
«مقصد» از دهیاران به عنوان بازوان توانای دولت در روستاها و هماهنگ کننده دستگاه های مرتبط یاد کرد و ادامه داد: آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها که به عنوان اصلی ترین ارکان مدیریت روستایی شناخته می شوند، می تواند در ارتقای سطح آگاهی آنان موثر باشد.
مقصد افزود: علاوه بر آموزش شوراهای اسلامی روستاها، 120 ساعت دوره آموزشی نیز برای دهیاران روستاهای استان برگزار شده است که این دوره ها همچنان ادامه پیدا می کند.
وی اظهار داشت: دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستاها باید مستقل عمل کنند و دیگران نباید در کار آنان دخالت داشته باشند.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بوکان نیز با بیان نقش و اهمیت شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها گفت: بیمه های تامین اجتماعی روستایی یکی از ظرفیت های خوب دولت است که در روستاها نیز باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
لقمان خسروپور افزود: شوراها و دهیاران باید مردم روستاها را برای بیمه تامین اجتماعی روستایان و عشایر آگاه سازند و مزایای این طرح را برای آنان بازگو کنند.
به گزارش ایرنا در این دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و سیمینه بوکان به مدت سه ساعت تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.
شهرستان بوکان دارای 454 نفر عضو شورای اسلامی روستا در بخش مرکزی و سیمینه است که 277 نفر از این تعداد در بخش مرکزی فعال هستند.
در بوکان همچنین 119 دهیار در 2 بخش مرکزی و سیمینه فعالیت دارند؛ در این شهرستان 175 روستا وجود دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی ارتقای سطح تامین اجتماعی شوراهای اسلامی شورای اسلامی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند

استاندار اصفهان گفت: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی -سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت- در همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، اظهار کرد: نخستین اصل یک حرکت تشکیلاتی رصد مستمر مسیر حرکت با درنظر گرفتن اهداف اولیه است.

وی ادامه داد: با تشکیل شوراهای اسلامی اتفاقات مبارکی در حوزه ظرفیت‌سازی در امور مختلف حکمرانی رقم خورد از جمله اینکه در نگاه اول کار مردم به آنان واگذار شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شوراها تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند، گفت: کلیات نظام جمهوری اسلامی در چارچوب نگاه مردم‌سالاری دینی تدبیر شده و حرکت می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این رو تجلی حکمرانی مردمی در شوراها کار اشتباه و بیهوده‌ای نیست.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن شوراها مردم نسبت به مسائلی که در حوزه زندگی آنها اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت بیشتری دارند که ارزشمند است.

مرتضوی با بیان اینکه با حضور شوراها تصمیمات دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و مشارکت دادن سرمایه‌های مردم در مدیریت شهری یکی از مسائلی است که نباید از آن غفلت شود و شوراها در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی متذکر شد: در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نیز شوراها نقش ویژه و حلقه میانی این ارتباط هستند، این حلقه نقش دوسویه‌ای دارد که سبب برقراری ارتباط مناسب‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: البته زمانی شاهد حضور مؤثر شوراها هستیم که در مجموعه تصمیماتی که در نظام شورایی گرفته می‌شود اصول و نکاتی مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها مدیریت جهادی است.

مرتضوی با تأکید بر شاخصه‌های مدیریت جهادی، عنوان کرد: وقتی در مورد مدیریت جهادی در حوزه شوراها و مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، بایستی ارکان نگاه مجاهدانه را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم دم از مدیریت جهادی بزنیم اما یأس و ناامیدی را به جامعه القاء کنیم.

استاندار اصفهان افزود: مادام به یاد خداوند متعال بودن یکی از اصول اساسی نگاه مجاهدانه است، در کنار توکل به خداوند و نگاه توحیدی در مسیر حرکت، موضوع اعتماد به نفس و خودباوری نیز بسیار بااهمیت است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرکاری، تلاش شبانه روزی و همت مضاعف از الزامات نگاه و رویکرد جهادی است، مجاهد کسی است که به دنبال ظرفیت‌سازی و باز کردن گره‌ها باشد.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و بصیرت نیز بسیار مهم است تا جهت‌گیری مدیریت شهری بر همین اصل هدف‌گذاری شود زیرا دوری از بصیرت به معنای حرکت در اردوگاه دشمن است.

استاندار اصفهان با تأکید براینکه با تصمیم غیرمدبرانه امید جامعه از بین خواهد رفت، عنوان کرد: از این رو بایستی از نگاه اختلافی دوری کنیم، با نگاهی به تجربیات ادوار گذشته شوراها متوجه می‌شویم که در سال پایانی خدمت، اختلاف در مدیریت شهری اوج گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: نتیجه این اختلافات از دست رفتن فرصت خدمت به مردم و ایجاد جو سنگین ناامیدی در جامعه است.

وی تأکید کرد: از این رو در این دوره بایستی تلاش شود تا سال پایانی خدمت، به سال اختلاف و از دست رفتن فرصت‌ها تبدیل نشود.

مرتضوی نگاه منتقدانه اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری ها را ضروری دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری در تصمیم گیری ها منتقدانه و در اجرای اهداف متحدانه عمل کنند.

استاندار اصفهان در مورد سیاست دولت در برابر شوراهای اسلامی، گفت: در سالهای گذشته سیاست دولت حمایت جامع و کامل از مدیریت شهری و روستایی بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این رویکرد در قالب تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات، امکانات و قیر مورد نیاز در راهسازی متبلور و بسیار متفاوت تر از سال‌های گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در استان اصفهان در سه سال گذشته ۶۵۹ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدمت شهرداران و مدیریت شهری توزیع شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: اعضاء شوراهای اسلامی و شهرداران کاری کنند که امسال سال امیدآفرینی در سراسر استان باشد و از هرگونه تنش واختلافی که سودی به مردم نمی‌رساند دوری کنند.

کد خبر 751529

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد