Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي به عمد، فيلمي از دشمني امارات و بحرين و سعودي با ايران را در حاشيه کنفرانس ورشو منتشر کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عبد الله بن زايد وزير امور خارجه امارات در اين فيلم به آنچه که وي آن را «حق اسرائيل در دفاع از خود در برابر ايران خواند» اذعان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين فيلم ، وزير امور خارجه امارات در کنار خالد بن احمد آل خليفه وزير خارجه بحرين و عادل الجبير وزير مشاور در امور خارجه سعودي ديده مي شود. آنها در اين نشست که پشت درهاي بسته در حاشيه کنفرانس ورشو برگزار شده بود از لزوم مقابله با ايران سخن گفتند.
وزير خارجه بحرين گفت امروز، خطر ايران را چالشي مهم تر از مسئله فلسطين مي داند.
در واکنش به نشست ورشو، وزير خارجه ايران گفت: نتانياهو اعلام کرد که در ورشو براي جنگ متحد مي شوند در حاليکه اين اتحاد فشلي بود.
"محمد جواد ظريف" که براي شرکت در پنجاه و پنجمين اجلاس امنيتي مونيخ پنج شنبه شب وارد اين شهر شد با اشاره به اتفاق هاي اخير از جمله حمله تروريستي در ايران ، ديدار سران سه کشور ايران ، روسيه و ترکيه و‌کنفرانس ورشو گفت: آمريکا با سياست ها و انتخاب هاي غلط باعث شده است تا "دونالد ترامپ" اعلام کند هفت تريليون دلار در منطقه خاورميانه هزينه کرديم و به جايي نرسيديم.
وي گفت: احساس مي کنم اگر غربي ها به ويژه آمريکا هر چه سريعتر اشتباهات 40 سال اخير خود را درک کنند، زندگي را براي خودشان و منطقه راحتتر مي کنند.
وزير امور خارجه کشورمان اجلاس ورشو را اجلاسي از پيش شکست خورده خواند و گفت: نتانياهو به طور رسمي اعلام کرد که در ورشو براي جنگ متحد مي شوند در حاليکه اين اتحاد فشلي بود که به نتيجه نرسيد.

چرا نتانياهو توئيت جنگ با ايران را تغيير داد؟
درحالي که نتانياهو در توئيتي نوشته بود نمايندگان مهم عرب با اسرائيل بر سر يک ميز (در ورشو )نشسته اند تا درباره پيشبرد منافع مشترک "جنگ با ايران" مذاکره کنند، اما بلافاصله تصميم به تغيير عبارت از جنگ با ايران به "مبارزه با ايران" شد.
شبکه العالم در تحليلي درباره اين موضوع نوشت:
- اگرچه همساني محتواي مصاحبه پيش از سفر نتانياهو به ورشو با توئيت حذف و تغيير داده شده هر دو مويد مساله تمرکز بر جنگ عليه ايران بود اما حذف تغيير توئيت از سوي او نشان داد اين کلام صرفا مصرفي متاثر از فضاي انتخاباتي پيش رو در اسرائيل داشته و نتانياهو بهيچ وجه نه خود و نه شرکاي عرب اينده خويش را درقامت جنگ باايران نميبيند.
- کلام جنگ طلبانه نتانياهو در شرايطي بيان و البته اصلاح شد که حداقل رژيم صهيونيستسي در شرايط کنوني از ناحيه مرزهايش در سوريه، لبنان و فلسطين در تيررس موشک‌هاي نقطه زن محور مقاومت قراردارد.
-اگر چه نتانياهو با اين دلگرمي به ورشو رفته است که ثمرات مطلوبي ازاين نشست هم در خصوص ايران و هم در خصوص "معامله ترامپ" عايد خود کند اما عدم حضور بسياري از کشورهاي جهان در اين نشست و همچنين عدم همسويي مردم کشورهاي منطقه با سياستهاي معطوف به عادي سازي روابط با اسرائيل بزرگترين مانع فراروي تحقق اين آرزوي نتانياهو محسوب مي‌شود. چنانکه پيش از اين هم در خصوص فلسطين و هم تونلهاي حزب الله درمجمع عمومي و شوراي امنيت دست خالي بازگشته بود.

نتانياهو مرتکب اشتباه بزرگي شد
سيد محمد مرندي استاد دانشگاه تهران در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشاتودي در پاسخ به اين سوال مجري شبکه که پرسيد: آيا معتقديد که سخنان نتانياهو در قبال ايران (در نشست ورشو) چه پيامدهايي دارد؟ گفت: به نظرم مهمترين موضوعي که مي توان از سخنان وي استنباط کرد اين است که رژيم اسراييل به دنبال مشکل آفريني است.اين موضوع درباره رژيم سعودي هم صادق است.اگر به خاطر بياوريد محمد بن سلمان وليعهد عربستان اعلام کرد که مي خواهد جنگ را به داخل ايران بکشاند.ديشب ما شاهد يک حمله به سربازان ايراني در نزديکي مرز با پاکستان بوديم که در جريان آن سي نفر کشته شدند.ايراني ها معتقدند که گروهي که اين حمله را انجام دادند يک گروه وهابي همانند القاعده و داعش است.ما مي دانيم که عربستان سعودي از اين ايدئولوژي حمايت مي کند.نهادهاي اطلاعاتي ايران اعلام کرده اند که اين گروه و ديگر گروه هايي که اين حملات را انجام داده اند به نهادهاي اطلاعاتي عربستان و امارات وابسته هستند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال مجري شبکه که پرسيد: دفتر نتانياهو در پيام توئيتري وي درباره ايران کلمه جنگ را با کلمه مبارزه جايگزين کرد؛ آيا معتقديد که اين موضوع مي تواند به کاهش تنش موجود کمک کند؟ گفت: به نظرم اين تنها نشان مي دهد که نخست وزير اسراييل مرتکب اشتباه بزرگي شده است.او با اين اشتباه خود به متحدانش و عربستان سعودي و امارات و رژيم آمريکا آسيب زده است.البته اروپايي ها هم تفاوتي با اسراييلي ها و آمريکايي ها ندارند زيرا در جريان نشست لهستان ؛شاهد حضور قابل توجه اعضاي گروهک تروريستي منافقين در لهستان بوديم.اين گروه همان گروهي است که سالها در کنار صدام ضد ايران جنگيد.اين گروه همان گروهي است که مردم عراق را زماني که ضد صدام قيام کردند ؛سرکوب کردند.اين گروه پس از انتقال به اروپا به راحتي در سراسر اروپا و آمريکا و لهستان مي توانند تردد کنند.آنها حمايت کشورهاي آمريکا؛ عربستان؛ اروپايي ها و اسراييلي را به همراه خود دارند.اروپايي ها به تروريست ها پناه داده اند.رژيم اسراييل از جنگ صحبت مي کند.محمد بن سلمان ديکتاتور سعودي اعلام کرده است که مي خواهد جنگ را به داخل ايران بکشاند.افرادي چون پمپئو و بولتون هستند که همه آنها را به عنوان افرادي جنگ طلب مي شناسند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نتانياهو ايران ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ است
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی