Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شرایط بازار برای ایام پایانی سال اظهار کرد: با توجه به شرایطی که ایجاد شده و وعده‌های خوبی که داده شده بازار گوشت برای ایام پایانی سال و شب عید تامین خواهد بود. در صورتی که این واردات ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود بازار به شرایط عادی بازگردد و مشکلات آن برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قیمت فعلی گوشت و تاثیر توزیع اینترنتی آن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه اسفندماه هستیم، بره شیری و بره نو از دام‌های مولد داخلی هم وارد چرخه بازار می‌شوند و ما امیدواریم در مرزها کنترل بالاتر برود تا دام‌های فعلی از مرز خارج نشوند.

ملکی با انتقاد از شرایط فعلی و قاچاق دام اذعان داشت: قاچاقی که در حال حاضر انجام می‌شود کشور را از دام تهی کرده و دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت داخلی هم همین است. مدت زمان زیادی است که این اتفاق می‌افتد و ما منتظر این هستیم که نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه بیشتر و بهتر از مرزها پاسداری کنند تا محموله‌های دام از کشور خارج نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: بی‌تاثیر بودن قاچاق بر میزان دام داخلی برای ما قابل پذیرش نیست و اتحادیه ما حدود یک سال و نیم است که در این زمینه هشدار داده و مدام هشدار می‌دهد و مسئولین هم قبول دارند که امسال به خاطر تبادلات و نوسانات نرخ ارز دام زیادی از کشور خارج شده است.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته به این میزان مشکل پروتئین نداشتیم و دلیل اصلی مشکلات فعلی خروج دام از کشور است و این مساله صد درصد بر روی تعداد دام موثر بوده است.

ملکی در رابطه با تاثیر قاچاق دام بر میزان آن در بهار خاطرنشان کرد: اگر اوضاع به همین منوال باشد حتما در بهار با مشکل مواجه خواهیم شد. دام‌های بسیاری برای سال جدید تولید شده و با بارش‌های به موقعی که امسال داشتیم خوشبختانه وضعیت مراتع بسیار خوب بود و میزان تولید را افزایش داد. در سال آینده صحرای خوبی برای چرای دام داریم و پیش‌بینی می‌کنیم وزن دام‌ها هم به میزان زیادی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با کاهش دام مولد در کشور گفت: دام مولد به دلیل خروج از کشور و کشتار بی‌رویه رو به کاهش است که باعث نگرانی برای تولید شده است و ما امیدواریم سازمان دامپزشکی جلوی این کار را بگیرد و نگذارد این دام به کشتارگاه فرستاده شود.

ملکی با اشاره به قیمت شقه گوسفندی در بازار عنوان کرد: شقه داخلی حدود 85 تا 90 هزار تومان است و اگر این واردات ادامه داشته باشد حتما بر کاهش قیمت موثر خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: واردات افزایش قیمت گوشت قاچاق دام قیمت گوشت گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا اشاره به تداوم بارندگی‌ها در کشور از کاهش نسبی دما در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بعضی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و بعضی نقاط استان اصفهان، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در کرمانشاه، غرب کردستان شمال آذربایجان شرقی و غربی و گیلان، بارش شدت خواهد داشت و سه‌شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش می‌یابد و در کل نوار شمالی، ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750418

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد