Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس از مسکو، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، در مصاحبه با روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» اعلام کرد آمریکا به جای اجرای ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان، در تلاش بوده است تا جای پایی در این کشور به دست آورد و اتکای کابل به واشنگتن را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: ما می‌بینیم که در تلاش برای دستیابی به جای پایی در افغانستان برای سال‌های آینده، آمریکا نظامی را ایجاد کرده است که افغانستان به طور مستقیم به تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی وابسته می‌شود.

دبیر شورای امنیت روسیه افزود اعلام آمریکا مبنی بر خروج احتمالی نظامیان ناتو از افغانستان «در واقعیت در حال عملی شدن نیست».  پاتروشف گفت: در مجموع، حضور واشنگتن در افغانستان نه فقط اوضاع را بی‌ثبات کرد، بلکه این کشور را چند دهه به عقب برد.

پاتروشف اعلام کرد در حال حاضر تعداد اعضای گروه‌های طالبان و داعش در افغانستان  به ترتیب ۶۰ هزار و ۴ هزار نفر است. دولت افغانستان نتوانسته است کنترل بیش از ۶۰ درصد مناطق این کشور را به دست گیرد و این در حالی است که تولید مواد مخدر در افغانستان ۴۳ برابر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، پاتروشف امروز چهارشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص افزایش همکاری‌ها در حوزه امنیتی گفتگو کرد.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پاتروشف و احمدیان یادداشت تفاهمی بین شوراهای امنیت روسیه و ایران امضا کردند و همچنین در خصوص ایجاد همکاری‌های عملی روسیه و ایران در حوزه امنیت گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این «طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه تبادل نظر کردند و بر علاقه خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها تاکید کردند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده است.

پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز