Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:51:57 GMT

بيانيه گام دوم انقلاب دستور اقدام ملي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۸۷۴

بيانيه گام دوم انقلاب دستور اقدام ملي شود

خبرگزاري آريا- خطيب نماز جمعه تهران: مسئولان، خطوط اصلي اين نقشه راه پرافتخار را در برنامه ريزي‌ها، سياست گذاري‌ها به عنوان دستور اقدام ملي قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اکبري در خطبه دوم با تبيين اهميت بيانيه مقام معظم رهبري درخصوص گام دوم انقلاب تاکيد کرد: مسئولان، خطوط اصلي اين بيانيه و اين نقشه راه پرافتخار را در برنامه ريزي ها، سياست گذاري‌ها و قانون گذاري‌ها به عنوان دستور اقدام ملي قرار دهند و از اين ظرفيت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اکبري در خطبه دوم نمازجمعه تهران گفت: در آستانه چله دوم انقلاب بزرگ اسلامي خداوند متعال و مهربان هديه ديگري به ملت ما داد؛ هديه‌اي بسيار بزرگ و دوست داشتني که اميدوارم خداي متعال توفيق قدرشناسي از آن را به ملت کرامت کند.
وي افزود: رهبر حکيم و عاليقدرمان، پاسخ به اين پرسش را که در ادامه راه چگونه مي‌توانيم شکرگزار نعمت انقلاب بزرگ اسلامي باشيم در قالب بيانيه‌اي به عنوان گام دوم انقلاب اسلامي به ملت شريف، عزيز و باوفاي ما هديه دادند.
امام جمعه موقت تهران، صادرکننده بيانيه را رهبري الهي، نوراني، عارف، باصفا، شجاع، ولي فقيه زمان، داراي تجربه عالي مديريت ولايي، حکيم، ژرف نگر، مصلح، مجاهد کارکشته پير با بيش از 55 سال سابقه مجاهدت؛ در اوج فرزانگي و فرهيختگي با اشراف تاريخي؛ باشناخت از جهان معاصر و تاريخ ملت ها؛ سرشار از مهرباني و احساس پدري و بهره‌مند از قلم استوار توصيف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: صادرکننده اين بيانيه چنين فردي است که آرزو‌هاي بزرگ ملت عزيز ما و آرزو‌هاي ولايت الهي و آرمان‌ها را در مسير طي شده، شرايط کنوني و مسير پيش رو را در "نقشه راه"ي روشن خلاصه کرده و در اختيار ملت عزيز و عاليقدر قرار داده است.
وي افزود: در شرايطي که ملت ما از دستاورد‌هاي عظيم انقلاب اسلامي و به تعبير زيباي معظم له از "خون آوردها" بهره وافر دارد، چالش ها، بحران ها، آسيب‌ها و غفلت‌هايي را پشت سرگذاشته و پيروزي‌هاي فراواني را هم به دست آورده است آماده انتقال ميراث عظيم انقلاب اسلامي در نقطه آغاز شکوفايي و درخششش در 40 سال نخست؛ به نسل جوان جديد باطراوت از راه رسيده است که در آستانه قرن پانزدهم به لطف پروردگار متعال در طلوع و استقرار تمدن نوين اسلامي به دست باکفايت ملت عزيز و شريف ايران خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: در اين بيانيه رهبر عزيزمان؛ اميد واقع بينانه و خوشبيني مومنانه را به عنوان رکن و روح اصلي که برخاسته از خودآگاهي، خودباوري، ايمان به خداي متعال، شناخت سنت‌هاي الهي و تجربه شگرف انقلاب اسلامي است مدنظر قرار دادند شرايطي درست در نقطه مقابل تحقير تاريخي و ملي که ملت ايران بر اثر حاکميت مستکبران و دستگاه ستمشاهي به آن مبتلا شده بود؛ تحقيري که سال‌ها بر او تحميل کرده بودند که "نمي شود" و "نمي توانيم"، اما روح خودباوري به ملت بازگشت و در اين پيام و بيانيه نوراني، اينگونه خلاصه شد که "توانستيم"، "مي شود" و "خواهيم توانست".
وي اين پيام نوراني را داراي ابعاد بسيار جالب و قابل توجهي دانست و افزود: از يکسو عقلانيت، حکمت و ژرف نگري بر اين پيام حاکم است و پيامي بسيار پخته، نغز، مستدل، منطقي، مستند به سنت‌هاي الهي و مستند به تجربه‌هاي روشن تاريخ مبارزات انقلاب اسلامي است و از سوي ديگر بيانيه و منشور جامع کم نظيري تلقي مي‌شود.
خطيب نمازجمعه تهران اين بيانيه را داراي ابعاد فقاهتي و الهي، تمدني و تاريخي، جامعه شناختي، تربيتي، آسيب شناسانه و جهادي و حماسي برشمرد که اين جامعيت در اين منشور با طراوت و استوار قابل مشاهده است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري، زيبايي و روايي بيانيه گام دوم رهبر معظم انقلاب را فوق العاده و مملو از آرايه‌هاي هنري و بدور از تکلف دانست که زيباترين واژه‌هاي خوش ساخت، ترکيب‌هاي بديع، استعاره‌هاي استادانه، متني متين، عميق، روان و دلنشين در آن به کار رفته و به عنوان نقشه راه در دسترس ملت ايران به ويژه جوانان قرار گرفته است.
وي ويژگي ديگر اين بيانيه نوراني را روايت متفاوت خلاقانه، نوآورانه، هنرمندانه و بديع از انقلاب کبير اسلامي برشمرد و افزود: خدا شاهد است که تبيين فوق العاده، دلبرانه و افتخارآميز و در عين حال عميق و ژرفي که در اين بيانيه درباره انقلاب اسلامي انجام شده روايتي روزآمد، پيش برنده، فعال، مستند، باورپذير، کاملا واقع بينانه و منصفانه در اختيار ملت و به ويژه جوانان قرار داده است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري اين بيانيه را در عين حال آرمان گرا، افق گشا و مسئوليت آفرين دانست که سرشار از آرمان خواهي، اميد و طراوت است و تکليف را روشن مي‌کند.
وي نکته بسيار بديع و زيباي نهفته در اين بيانيه را مسئله انتقال هوشمندانه ميراث عظيم انقلاب اسلامي به نسل از راه رسيده دانست و گفت: اين نقطه چالش همه انقلاب هاست که اگر ملتي بتواند ميراثش را به شايستگي از نسل انقلاب کننده و موسس به نسل ادامه دهنده بسپارد به نتايج عالي دست مي‌يابد که اين از ويژگي‌ها و مزيت‌هاي ديگر اين بيانيه نوراني است.
امام جمعه موقت تهران صداقت و صراحت انقلابي را از ديگر ويژگي‌هاي بيانيه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: اين بيانيه کاستي‌ها و نقص‌ها را متواضعانه و صادقانه مي‌پذيرد و انعطاف انقلابي را به عنوان روش نقد و بررسي دشواري‌ها و آسيب‌ها پيش رو قرار مي‌دهد؛ فاصله گرفتن از روح و حقيقت انقلاب و عمل و مديريت انقلابي را علت چالش‌ها و غفلت‌هاي پشت سر گذاشته شده مي‌داند.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: شما در اين بيانيه انصاف، صداقت و صراحت را مشاهده مي‌کنيد و در عين حال بيانيه بسيار باصلابت، استوار، محکم و عزيزانه نگاشته شده که سراسر آن سرشار از روح صلابت انقلابي؛ حاکي از ايستادگي و مقاومت در مسير طي شده و نسخه نجابت، رهايي و رفتن به سوي قله‌ها براي آينده ترسيم شده که در آن بر صبر و حفظ هويت انقلابي، عدالت ورزي و فسادستيزي در درون و در عين حال بر عزت، حکمت و مصلحت در برابر ديگران تاکيد شده است.
وي پيام روشن اين بيانيه را اين محور دانست که انقلابي‌تر بمانيم و بيشتر پيشرفت کنيم.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري اين بيانيه نوراني را وظيفه ساز و مسئوليت آفرين دانست که رهبر عزيز و عاليقدرمان در هفت توصيه ماموريتي، رسالت امت را در ادامه راه مبتني بر اميد واقع بينانه ترسيم کرده اند.
وي، هفت محور بيانيه گام دوم انقلاب را شامل علم و پژوهش، معنويت و اخلاق، اقتصاد مقاومتي، استقلال و آزادي، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملي و سبک زندگي برشمرد که به زيبايي ترسيم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.
خطيب نمازجمعه تهران اين بيانيه را شامل 6 هزار و 100 واژه با پرداختي فوق العاده دانست که در تمام متنش عاطفه و محبت موج مي‌زند و تعابير بسيار شيرين آن حکايت از عواطف سرشار امام و، ولي امر به عموم ملت به ويژه جوانان دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري، مخاطب اين بيانيه را همه دانست و تصريح کرد: اولا دشمنان مخاطب آن هستند که به کوري چشمشان ببينند در زماني که درباره فروپاشي انقلاب و امثال آن صحبت مي‌کنند رهبر عزيز به همراهي ملت باصفاي ما نقشه چهل سال آينده را ترسيم مي‌کنند و حکايت تمدن نوين اسلامي را به رخ آنان مي‌کشند.
وي صدور اين بيانيه را داراي پيامي روشن دانست و گفت: به ويژه در اين 22 بهمن که فتح بزرگي براي ملت و شکست و رسوايي جديدي براي استکبار جهاني بود؛ حالا آنان در سيرک مسخره ورشو بنشينند و با يکديگر بگويند و بشنوند، اما ملت ما درحال طراحي آينده پرافتخار خود به سوي قله‌هاي افتخار است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري افزود: اين بيانيه دوستان ملت ايران را نيز کاملا به نقشه راه سعادت و خوشبختي تجهيز و عموم ملت ايران را به ادامه مسير، طبق نقشه راه روشن دعوت مي‌کند که با دشمن شناسي، نشاط و اميد، اراده، همت بلند و البته با انتخاب‌هاي آگاهانه ادامه مسير را هموارتر کنند.
وي همچنين مسئولان و مديران کشور را مخاطبان ويژه بيانيه گام دوم انقلاب دانست و تاکيد کرد: مديران نسل کنوني بايد حلقه مديريتي را براي حضور جوان مومن، آگاه و انقلابي باز کنند؛ به نصاب مديريت جهادي و انقلابي برگردند و خود را به آن تراز در پاک دستي، ساده زيستي، عدالت خواهي، فسادستيزي و زيست مردمي برسانند و با پذيرش متواضعانه خطاهايشان عذرخواهي کنند چنانکه در اين بيانيه مسير به خوبي به آنان نشان داده شده است.
امام جمعه موقت تهران، جوانان عزيز، رشيد و شايسته ايران را مخاطب خاص و ويژه بيانيه رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: جوانان؛ سازندگان چله دوم انقلاب و صاحبان و آفرينندگان تمدن نوين اسلامي در قرن پانزدهم هستند و رهبر خردمند، جوان شناس، جوان باور و جوان ياور شديدا به جوانان و جامعه دلبسته است؛ مربي عاليقدري که جوانان را خوب مي‌شناسد و از آفاق ذهن، روحيه، آرمان خواهي و دلشوره‌هاي آنان باخبر است و بهتر از هر کسي رويش‌هاي عظيم و فتح الفتوح شگفت انقلاب اسلامي را در تربيت نسل جوان متفاوت مي‌شناسد.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: آقاي عزيز ما فرموده اند "من با هزاران نفر از اين جوانان در کشور آشنا هستم و ظرفيت‌هاي عظيمي را که خداوند متعال به ملت ايران در اين بخش کرامت کرده است مي‌شناسم"؛ اين سرمايه بزرگي که اکنون خوشبختانه در ساختار جمعيتي ما هست و 36 ميليون جمعيت کشور در آستانه چهل سالگي قرار دارند و به کوري چشم دشمناني که گرفتار پيري جمعيت هستند جامعه‌اي جوان و بانشاط را به رخ آنان مي‌کشد.
وي افزود: آقاي عزيز ما روي سخن را با جواناني قرار مي‌دهند که اتفاقا دشمن نيز به استحاله هويتي همين نسل دلبسته است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري جوانان را مسئول تحقق آرمان‌هاي انقلاب و تکميل کننده حلقه‌هاي افتخار ملت عزيزمان دانست و ابرازاميدواري کرد: خود جوانان به ميدان بيايند و نگذارند اين بيانيه منزوي، مسکوت و دست کم گرفته شود و قدرشناسانه و جوانانه وارد ميدان شوند.
وي تاکيد کرد: هنرمندان، رسانه‌اي ها، فرهيختگان و نخبگان جوان همه به ميدان بيايند و با تعريف مسئوليت و انتخاب نقشه راه، خودشان استنباط و اجتهاد کنند و البته از تجربه نسل اول و دوم انقلاب بهره‌مند شوند.
خطيب نمازجمعه تهران گفت: البته اين تازه آغاز اين مساله است و در خطبه‌هاي ديگر نمازجمعه از اين بيانيه نخواهيم گذشت و بايد به بخش بخش آن بپردازيم.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري ابرازاميدواري کرد: نهاد‌ها و حوزه‌هاي مختلف به ويژه آموزش و پرورش، جوامع دانش آموزي و دانشجويي به ميدان بيايند و کاري کارستان در اين زمينه انجام دهند.
وي همچنين به ائمه جمعه کشور توصيه کرد: با مطالعه، پژوهش، برداشت و فراخوان در اين زمينه به فعاليت و روشنگري بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمين علي اکبري همچنين در بخش پاياني خطبه‌هاي دوم نمازجمعه تهران به نمايندگي از ملت رشيد، عزيز و شهيدپرور ايران از همه عزيزاني که در اقصي نقاط عالم در فجر چهلم انقلاب در همايش عظيم شکر و جشن پيروزي، ملت ما را همراهي کردند قدرداني کرد و گفت:: آنان امتداد جهاني اين انقلاب بزرگ را به رخ مستکبران کشيده اند.
وي همچنين با ايراد جملاتي به زبان عربي خطاب به دبير کل حزب الله لبنان اظهارداشت: مخصوصا از سيد مقاومت که به شايستگي به ميدان آمد از طرف ملت عزيز ايران تشکر ويژه مي‌کنم.
خطبه نخست
راهپيمايي 22 بهمن؛ سيلي ماندگار بر چهره دشمنان
حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اکبري در خطبه نخست نماز با اشاره به چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امروز ما بعد از چهل سال از پيروزي انقلاب اسلامي، ملتي هستيم که آن نعمت بزرگ شامل حال ما شد و بايد خداوند متعال را سپاسگزاري کنيم.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري افزود: ملت عزيز ما حق تقوا را در شکر نعمت ولايت الهي به جا آورد.
وي با بيان اينکه ملت ايران يک ملت قدرشناس و شاکر است گفت: با افتخار مي‌گويم ملت عزيز ما يک ملت شکور است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري افزود: براي کسي که به يوم الله يعني به آزادي و ولايت الهي رسيد براي چنين ملتي دو جلوه اصلي تقواست که به منزله دو بال بايد با آن به سوي قله‌هاي شرف و کرامت پرواز کند که يکي صبر و ديگري شکر است.
وي با بيان اينکه صبر و شکر دو رکن اصلي شکل گيري يک امت برگزيده و مفتخر به ولايت الهي است گفت: صبر، ملت انقلاب کرده و به ولايت الهي رسيده را در برابر آفت ها، بحران‌ها و چالش‌ها حفظ مي‌کند.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: شکر نيز ظرفيت‌هاي يک ملت را شکوفا مي‌کند و آن‌ها را در مسير تعالي و پيشرفت قرار مي‌دهد.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال يک طوفان خشم و سيلي به ياد ماندني بر چهره سياه شياطين و دشمنان ملت ايران بود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد حاج علي اکبري افزود:22 بهمن چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي در ميان همايش‌هاي شاکرانه ملت ايران جلوه بديعي داشت.
خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت: در اين چهلمين سال در ميان نبرد سنگين رسانه‌اي و در معرض انواع توطئه‌ها و چالش‌ها و نيز در شرايط دشوار دشمني‌ها و تحريم‌ها و همچنين شرايط سخت اقتصادي و در شرايط خاص آب و هوايي ملت ما يک حماسه فاطمي را آفريد.
وي با بيان اين که امسال 22 بهمن بي نظيري را شاهد بوديم گفت: اين را همه اعتراف کردند و شمارندگان جمعيت‌هاي ما در داخل و خارج بر کيفيت و کميت اين حضور سرافرازانه اذعان داشتند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه در اين مراسم همه ملت از همه اقوام، اصناف، سليقه‌ها و نسل‌ها آمدند افزود: ملت ايران به هر شکل ممکن و با شوق و طراوت و اميد آمده بودند و بويژه حضور نسل جوان شگفتي ساز بود.
وي 22 بهمن امسال را يک سجده شکر ملي به ساحت مقدس ربوبي از سوي ملت آگاه، صبور، خوش فکر و با وفا خواند و افزود: همچنين عرض ادبي به ساحت قدس، ولي الله اعظم (عج) بعنوان کارگردان اصلي صحنه انقلاب ما و صاحب اصلي اين کشور بود.
خطيب جمعه تهران راهپيمايي 22 بهمن امسال را يک خداقوت عاشقانه به رهبر حکيم و عاليقدر انقلاب دانست و گفت: اين راهپيمايي همچنين يک دست مريزاد هوشيارانه به خادمان صادق ملت يک بوسه عارفانه بر پيشاني شهدا و خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران و همچنين يک لبخند مهر به مستضعفان عالم بود.
وي تصريح کرد: راهپيمايي 22 بهمن امسال يک تحقير تاريخي براي دشمنان و نيز يک هشدار جانانه براي خائنان، کم گذاران، نفوذي‌ها و ناراضي تراش‌ها بود.
خطيب جمعه تهران راهپيمايي 22 بهمن امسال را حماسه‌اي بزرگ توصيف کرد و افزود: اميدواريم خداوند ملت عزيز ما را به خاطر اين صبوري و شکر و به علت اين وفا و صفا در زمره ياران امام عصر قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري در ادامه با اشاره به شهادت تعدادي از سپاهيان در حمله تروريستي خاش گفت: خداوند تعالي شهداي عزيزي را که سبزپوشان امنيت آفرين ملت و پاسداران رشيد، شجاع و دلاوري که تامين کنندگان امنيت کشور امام عصر هستند و در ماجراي زاهدان به شهادت رسيدند، در عالي‌ترين درجات قرار دهد و با سالار شهيدان محشور کند.
وي افزود: اميدواريم خداوند جنايتکاران را رسوا و آن‌ها را به قهر و انتقام الهي مبتلا کند.
خطيب جمعه تهران با بيان اين که تقوا براي يک ملت و جامعه مومن و انقلابي داراي جلوه‌هاي گوناگوني است افزود: وقتي يک ملت بزرگ به لطف خداوند از نعمتي عظيم بهره مند مي‌شود، تقوا و ايمان آن‌ها حکم مي‌کند که شکري بزرگ به ساحت ربوبي تقديم کنند.
وي گفت: از ملتي که از چنگال فرعونيان نجات مي‌يابد، از حاکميت ستمگران آزاد مي‌شود و از ملتي که طعم آزادي و استقلال را مي‌چشد و نيز از ملتي که در پرتو استقرار ولايت الهي به بسياري از آرزو‌هاي خود مي‌رسد و در مسير فتح قله‌هاي بزرگ قرار مي‌گيرد به مناسبت تقواي جمعي، انتظار يک شکر بزرگ جمعي مي‌رود.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري افزود:در قرآن کريم آمده است که اگر اهالي شهر‌ها و ملت‌ها تقوا پيشه کنند، ايمان بياورند و ايمانشان را در صحنه زندگي متجلي کنند، ما برکات خود را از آسمان و زمين بر آن‌ها نازل مي‌کنيم.
وي نزول اين برکات را حاصل ايمان و تقوا خواند و افزود: اهل يک سرزمين وقتي در معرض بزرگترين نعمت الهي قرار مي‌گيرند به بزرگ‌ترين وظيفه تقوايي دعوت مي‌شوند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به سوره مبارکه ابراهيم (ع) در خصوص رهايي يک ملت از چنگال فرعونيان تبهکار گفت: در اين سوره سخن از رهايي يک ملت از بند ظلمات به سوي نور است و با حضور، ولي خدا و پيامبر خدا اين اتفاق بزرگ مي‌افتد.
وي افزود: اين سوره بيان مي‌دارد که مردم از ظلمات طاغوت به نور ولايت الهي خارج مي‌شوند و يک نجات بزرگ اتفاق مي‌افتد و چنين روزي روز طلوع قدرت خدا و روز استقرار ولايت الهي و روز رهايي و آزادي يک ملت است و چنين روزي روز خداست و يوم الله روز تجلي اراده و امر پروردگار متعال است.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: اگر جامعه‌اي يوم الله را يعني بزرگترين نعمت خداوند راکه عبارت از آزادي از چنگال فرعونيان و طاغوتيان و قرار گرفتن در سايه ولايت الهي است درک کرد، بايد تقواي الهي را که متجلي در شکر است رعايت کند.
وي اضافه کرد: خداوند به بندگان براي انجام مراسم بندگي در قالب شکر به حضرت حق و سپاس از نعمت رهايي و آزادي و نيز ولايت الهي فراخوان مي‌دهد.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: اگر از اين نعمت عظمي سپاسگزاري شود، خداوند متعال جامعه را توسعه مي‌دهد و ظرفيت‌هاي شما را وسيع مي‌کند و نيز استعداد‌هاي انساني ملت و استعداد‌هاي معنوي را به جوش مي‌آورد و اين زماني است که چنين ملتي شکر به جا بياورد چه شکر زباني، چه قلبي و چه شکر عملي.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري افزود: شکر عملي يعني به ميدان آمدن و پاسداشت جمعي اين نعمت عظيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بيانيه انقلاب اقدام ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، ۷ اردیبهشت ماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، درهای دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم خواهند بود.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید