Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه نگاه ایران به روابط با دولت تاجیکستان نگاه خویشاوندی است، گفت: سیاست و رویکرد تهران در سال های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت دوشنبه بوده است.

بهرام قاسمی درباره سخنان وزیر خارجه تاجیکستان و روابط دو کشور گفت: روابط ایران و تاجیکستان روابطی عمیق و مبتنی بر ریشه های مشترک و کهن است؛ نمی توان این پیوندها و پیوستگی های به یادگار و ماندگار از گذشته های دور را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: با سخنان وزیر امور خارجه این کشور در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران موافقم و فکر می کنم تاریخ، جغرافیا، گذشته و آینده و تمامی اشتراکات میان ما، همه بر ضرورت همکاری ها و همدلی های هرچه بیشتر دو دولت و دو ملت تاکید می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اصولا سیاست ایران نسبت به همسایگان، سیاستی آشکار و کاملا روشن و بر اساس تعمیق و توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در تمامی زمینه های ممکن و روابط توام با حسن همجواری و نزدیکی روابط دولت ها و ملت ها استوار است.

قاسمی با بیان اینکه ما خواهان تاجیکستانی هستیم که همواره برخوردار از امنیت، ثبات، مقتدر و رو به رشد و توسعه باشد، یادآورشد که سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در سال های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت تاجیکستان بوده است؛ و این سیاست و رویکردی است که همچنان از سوی ما اعمال می شود و تغییری نکرده است.

وی افزود: ایران از هیچ گروهی که علیه ارکان قانونی تاجیکستان اقدام کند، حمایت نکرده و نمی کند و همیشه روابط خوب و برادرانه با دولت آن کشور را خواستار بوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد؛ برای ما استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت اولویت و اصل اساسی است؛ نگاه ما به روابط با دولت تاجیکستان نگاه خویشاوندی است.

وی ادامه داد که امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه موجود و به ویژه فعال تر شدن کمیسیون همکاری های مشترک دو کشور، گام های موثر و مشترکی برای گسترش روابط دوجانبه برداریم.

قاسمی افزود: آرزوی قلبی ما افزایش همدلی و گسترش روابط در همه زمینه ها و ترسیم آینده ای روشن در این ارتباط است؛ البته باید این توجه و هوشیاری را داشته باشیم که روابط دوستانه و برادرانه ما همواره دشمنان و بد خواهانی داشته و دارد که باید با هوشمندی، تلاش های شیطنت آمیز برای تخریب روابط دو کشور را خنثی کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:اصولا با توجه به شرایط منطقه و کانون هایی که برای گسترش افراط گرایی و تقویت تروریسم می کوشند تا امنیت و ثبات و حاکمیت کشورها را هدف قرار دهند، باید در یک همکاری مشترک و جمعی تا از میان رفتن این تهدیدات تلاش کرده و این به یک عزم همگانی و حتی جهانی نیاز دارد.

وی همچنین یادآورشد که ایران تاکنون به سهم خود با تمام توان در این مسیر گام برداشته و در کنار تمامی کشورها و حاکمیت هایی بوده که مورد تهدید از سوی تروریسم و افراط گرایی قرار داشته اند و این رویکرد را همچنان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تاجیکستان بهرام قاسمی وزارت امور خارجه ایران ایران و تاجیکستان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم