Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:51:21 GMT

ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۹۲۸

ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تصمیم اخیر کنگره مبنی بر تصویب بودجه یک و نیم میلیارد دلاری امنیت مرزی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در تلاش برای فراهم کردن بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
ترامپ در تلاش برای محقق ساختن وعده انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مبنی بر ایجاد دیوار مرزی برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی که به اعتقاد وی عامل مهمی در افزایش جرم و قاچاق مواد مخدر به آمریکا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: پلوسی خطاب به ترامپ: به‌زودی تو را در دادگاه می‌بینیم ترامپ: من باید جایزه صلح نوبل را بگیرم! رئیس جمهور آمریکا می‎گوید که ساخت دیوار برای مقابله با این موارد کارآمد است. اختلاف نظر در تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری مدنظر ترامپ برای ساخت این دیوار که پیشتر به دلیل مخالفت کنگره سبب تعطیلی ۳۵ روز دولت آمریکا شده بود، به چالشی لاینحل میان کنگره و دولت آمریکا مبدل شده است. پس از بازگشایی مجدد دولت آمریکا کنگره طرحی ۱.۵ میلیارد دلاری را برای برقراری امنیت در مرز با مکزیک تصویب کرد، اما ترامپ در مخالفت با این بودجه روز جمعه اعلام وضعیت اضطراری کرد.
اعضای دموکرات کنگره آمریکا بر این باورند که اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک «خلاف قانون اساسی» و گامی در راستای تضعیف قانون اساسی اعلام کردند.
«نانسی پلوسی» و «چاک شومر» از نمایندگان ارشد حزب دموکرات در بیانیه مشترکی به این فرمان ترامپ واکنش نشان دادند. در این بیانیه آمده است: "واقعی جلوه دادن یک بحران غیرواقعی از سوی رئیس‌جمهور، نقض آشکار قانون اساسی است و کشور را ناامن‌تر خواهد کرد. "
به گزارش رویترز، در صورت اعلام شرایط اضطراری رئیس جمهور آمریکا قادر خواهد بود بدون اجاره و تصویب کنگره این کشور اعتبار مالی لازم برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از سایر ردیف بودجه‌ها تامین کند.
ترامپ در گفت‎وگو با خبرنگاران در کاخ سفید تصریح کرد: "من فرمان وضعیت اضطراری را امضا می‌کنم. ما با حمله باندهای تبهکار، با تهاجم مواد مخدر و با حمله (ورود غیرقانونی پناهجویان) مواجه هستیم و این غیر قابل قبول است."
وی در ادامه افزود منابع مختلفی برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی در اختیار دارد و می‌خواهد با این فرمان اجرایی ساخت دیوار را تسریع کند.
رئیس جمهور آمریکا مدعی است با اعلام وضعیت اضطراری می‌تواند هشت میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی اختصاص دهد.
ترامپ در روز جمعه لایحه بودجه دولتی دو جانبه دیگری را امضا کرد که مانع از تعطیلی بخش دولتی دیگر با تامین مالی چندین آژانس می‌شود که در روزهای دیگر بسته می‌شود. منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا حمله تروریستی زاهدان آمریکا ترامپ دولت آمریکا دیوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان