Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:37:43 GMT

ثبت نام ۵ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۰۲۸۲

حدود ۵ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی ثبت نام کرده اند و امروز ۲۷ بهمن آخرین فرصت ثبت نام در این آزمون است.

به گزارش مهر، داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز وابسته به وزارت بهداشت تا امروز ۲۷ بهمن فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام و ارسال مدارک به صورت اینترنتی خواهد بود.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون (به صورت اینترنتی) در روزهای ۹ تا ۱۱ اردیبهشت ۹۸ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

آزمون کتبی مجموعه ۱: باکتری شناسی پزشکی، توکسین های میکروبی، مجموعه ۴: انگل شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، مجموعه ۵: فیزیولوژی پزشکی، فیزیولوژی ورزشی، مجموعه ۶: اقتصاد سلامت، سیاستگذاری سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مجموعه ۷: علوم و صنایع غذایی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، مجموعه ۸: زیست فناوری پزشکی، پزشکی مولکولی، مجموعه ۹: بیوشیمی بالینی، زیست پزشکی سامانه ای در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود.

همچنین آزمون کتبی خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، علوم تغذیه، علوم سلولی کاربردی، علوم تشریحی، نانوفناوری پزشکی، ژنتیک پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت، فارماکولوژی، اخلاق پزشکی، طب ایرانی، پرستاری، سالمند شناسی، سلامت در بلایا و فوریت ها، فیزیک پزشکی، علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی– گرایش تصویربرداری عصبی، مهندسی پزشکی (رباتیک پزشکی)، انفورماتیک پزشکی، مطالعات اعتیاد، مشاوره توانبخشی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود.

آزمون کتبی مجموعه ۲: بهداشت باروری، مامایی، مجموعه ۳: روانشناسی بالینی، روانشناسی نظامی، مواد دندانی و مجموعه رشته های داروسازی در روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود.

آزمون کتبی ایمنی شناسی پزشکی، آینده پژوهی سلامت، مهندسی بافت، ارگونومی، بیولوژی تولید مثل، علوم اعصاب، سلامت و رفاه اجتماعی، مددکاری اجتماعی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، حشره شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، آموزش پزشکی، اپیدمیولوژی، آمار زیستی، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، بینایی سنجی، سیاست های غذا و تغذیه، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، علوم بیومدیکال مقایسه ای هم در روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد.

۶۴ رشته مربوط به دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت هستند. از این تعداد ۴۴ رشته در دوره دکتری پژوهشی دانشجو می پذیرند و متقاضیان دکتری پژوهشی فقط مجاز به انتخاب این رشته ها هستند.

دو رشته «سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی» و «مواد دندانی» در گروه دندانپزشکی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دارند.

در گروه داروسازی نیز پذیرش دانشجو دوره دکتری تخصصی در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، بیوتکنولوژی دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و شیمی مواد خوراکی و آب شناسی پزشکی صورت می گیرد.

از این تعداد ۹ رشته دارای دوره دکتری پژوهشی است اما رشته زیست مواد دارویی فقط در دکتری پژوهشی دارای ظرفیت است و در دکتری تخصصی در هیچ دانشگاهی پذیرش ندارد.

فهرست دانشگاه های علوم پزشکی پذیرنده دانشجوی دکتری تخصصی در مناطق ده گانه آمایشی کشور»

منطقه آمایشی ۱: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان

منطقه آمایشی ۲: ارومیه، تبریز

منطقه آمایشی ۳: کردستان، کرمانشاه، همدان

منطقه آمایشی ۴: اهواز

منطقه آمایشی ۵: شیراز، بندرعباس، فسا

منطقه آمایشی ۶: زنجان، قزوین، قم، اراک

منطقه آمایشی ۷: اصفهان، شهرکرد، کاشان، یزد

منطقه آمایشی ۸: کرمان

منطقه آمایشی ۹: بیرجند، مشهد

منطقه آمایشی ۱۰ : ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیهالله (عج)، تهران، جهاد دانشگاهی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، شهیدبهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه آزاد اسلامی (کلیه واحدها)

منبع: تابناک

کلیدواژه: دکتری تخصصی علوم پزشکی آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت

 مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی به داوطلبان توصیه کرد برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را به دقت مطالعه کنند. در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و غیره در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد