Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@15:10:35 GMT

چشمه زیبای سفید آب باینگان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۴۲۰

چشمه زیبای سفید آب باینگان+تصاویر

چشمه خروشان سفیدآب که منبع آن کوه مرتفع ماکوان با بیش از 2 هزار و 500 متر ارتفاع مشرف به شهر باینگان است، از گذشته های دور وجود داشته و یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری منطقه محسوب می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : اسامه قادری- سفیدآب نام روستایی کوچک با تعداد خانواری کم در پنج کیلومتری شهر باینگان  استان کرمانشاه به طرف مرز عراق است که چشمه‌ای خروشان به همین نام در این روستا واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه عُمر این چشمه کوتاه است اما میزان آبی که از دهانه آن خارج می‌شود را در صورت مدیریت می‌توان به سمت استفاده شرب و کشاورزی منطقه هدایت کرد که می‌طلبد مسئولان این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهند.
بخش باینگان با حدود 11هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر باینگان در 130 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در جوار با مرز عراق قرار دارد و بیشتر فعالیت مردمان این دیار از طریق دامداری و باغداری است که آب یکی از نیازهای اصلی مردم منطقه محسوب می شود.
چشمه خروشان سفیدآب که منبع آن کوه مرتفع ماکوان با بیش از 2 هزار و 500 متر ارتفاع مشرف به شهر باینگان است، از گذشته های دور وجود داشته و یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری منطقه محسوب می‌شود.
اهالی روستای سفید آب هم حتی از مزایای این چشمه استفاده نمی‌برند در حالیکه می‌توان در حد بسته‌بندی از این آب زلال و تمیز بیشترین میزان بهره وری را داشت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهر باینگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار احمدرضا رادان در نشست هم اندیشی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس، اظهار داشت: یکی از کار‌های ویژه‌ی هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود.
 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بار‌ها اعلام کرده ایم که این موضوع کاملا اجتماعی و فرهنگی است، ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

سردار رادان با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تاثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ ماموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این ماموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ ماموریت را به درستی انجام داد و یکی از این‌ها برخورد با بی حجابی است.

دیگر خبرها

  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • فیلم | فوران چشمه آب در دل سنگ های ایلام
  • فیلم | جاری شدن چشمه آب در دل سنگ ها در ایلام
  • سیل خروشان در سرخه مرند / گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس + فیلم
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • جاری شدن چشمه آب در دل سنگ های سراب دره شهر
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال
  • شماره هفت استقلال در آزادی، بال و پر می‌گیرد