Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: خوان گوایدو غاصب ریاست جمهوری ونزوئلا به ارتش این کشور ۸ روز فرصت داد تا با تغییر موضع خود در جانبداری از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور، به وی ملحق شوند. گوایدو با پیش‌بینی اینکه نخستین محموله از کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه آمریکا روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند) به دست وی خواهد رسید، چنین ادعایی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردی که عنوان ریاست جمهوری ونزوئلا را غصب کرده است به ارتش این کشور ۸ روز فرصت داد تا با بازکردن راه ورود کمک‎های آمریکایی به خاک ونزوئلا، به وی ملحق شوند.
به گزارش خرداد به نقل از اسپوتنیک، خوان گوایدو غاصب ریاست جمهوری ونزوئلا به ارتش این کشور ۸ روز فرصت داد تا با تغییر موضع خود در جانبداری از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور، به وی ملحق شوند.
گوایدو با پیش‌بینی اینکه نخستین محموله از کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه آمریکا روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند) به دست وی خواهد رسید، چنین ادعایی را مطرح کرد.
وی خطاب به نیروهای مسلح مدعی شد: ۲۳ فوریه به زودی فرا می‌رسد. روز بسیار مهمی برای جامعه ونزوئلا است تا درهای تغییر را به روی کشور باز کنیم. شما ۸ روز فرصت دارید که جانب قانون اساسی را بگیرید.
پیشتر در اوایل ماه میلادی جاری، گوایدو مدعی شده بود که ممانعت ارتش از ورود کمک‌های آمریکا به خاک ونزوئلا جنایت علیه بشریت است.
این درحالی است که مادورو می‌گوید آمریکا که خود بانی مشکلات اقتصادی ونزوئلا است؛ این کمک‌ها را با هدف مداخله در امور داخلی دولت کاراکاس ارائه می‌دهد.
گفتنی است گوایدو که رئیس کنگره ملی ونزوئلا است، حدود یک ماه پیش با حمایت واشنگتن، مشروعیت مادورو را زیر سوال برد و خود را رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین خواند. برچسب ها: ونزوئلا ، اولتیماتوم گوایدو ، قانون اساسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ونزوئلا قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی