Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معترضان به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در اعلام حالت فوق العاده ملی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، شب گذشته مقابل «برج و هتل بین المللی ترامپ» در نیویورک تجمع کردند.

یک شخص وابسته به شبکه خبری‌ ای بی سی تجمع اعتراضی مردم مقابل هتل ترامپ را به صورت زنده پوشش می‌داد. بر اساس این تصاویر ویدئویی، تظاهرکنندگان در خیابان مقابل هتل ترامپ نشسته و راه را مسدود کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصاویر ویدئویی، معترضان شعار می‌دادند: «شرم آور است» و «این حالت فوق العاده جعلی است».

نیرو‌های پلیس نیویورک هم در کنار تظاهرکنندگان ایستاده بودند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود «ترامپ خودش حالت فوق العاده است» و «به هیچ وجه دیوار نه».

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ده‌ها تظاهرکننده بدست پلیس نیویورک بازداشت شدند. پلیس تعداد دقیق بازداشت شدگان را اعلام نکرد.

این اعتراضات پس از آن برگزار شد که ترامپ روز گذشته (جمعه) در مرز آمریکا با مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد تا بوسیله آن کنگره را مجبور کند بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تأمین کند. ترامپ خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای احداث یک دیوار ۲۳۴ مایلی در امتداد مرز جنوبی کشور است.

بسیاری از قانونگذاران از این تصمیم ترامپ انتقاد کرده و حتی آن را «غیرقانونی» خواندند. گروه‌های محافظه کار هم ضمن انتقاد از این تصمیم ترامپ هشدار دادند که این کار شرایط خطرناکی را ایجاد می‌کند و دموکرات‌ها هم ممکن است از قدرت اعلام حالت فوق العاده برای مواردی مثل تغییرات آب و هوایی استفاده کنند.

پافشاری ترامپ برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک حتی باعث شد دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به مدت ۳۵ روز تعطیل شود و کارگران آمریکایی زیادی را در شب سال نو میلادی بیکار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی جمعی از مردم مشهد ظهر امروز، در مجموعه سپاس  ضمن اعلام حمایت قاطع از رزمندگان نیرو‌های مسلح کشور برای انجام عملیات وعده صادق، بار دیگر بر حمایت همیشگی خود از مردم غزه و آزادی فلسطین اشغالی تاکید کردند.

تجمع‌کنندگان در این مراسم از رژیم صهیونیستی بخاطر افزایش جنایات در غزه است، اعلام انزجار کردند.
در این همایش ابوذر روحی خواننده سرود سلام فرمانده سرود یوم الانتقام را اجرا کرد.

دیگر خبرها

  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • آرتتا: با پوچتینو همدردی می‌کنم؛ روز خوبی برای هواداران آرسنال است