Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@00:14:40 GMT

میان وعده ای که هرگز چاق تان نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۳۰۷۹

میان وعده ای که هرگز چاق تان نمی کند

رکنا: اگر میان وعده هایی که می خورید بسیار پر کالری بوده و حاوی روغن، و یا قند و شکر فراوان هستند باید در خوردن آنها تجدید نظر کنید.

 نکته مهم در مورد میان وعده های ناسالم این است که اغلب دارای حجم کم اما کالری بسیار زیاد هستند. پس از خوردن این مواد غذایی چندان احساس سیری نکرده و خیلی زود گرسنه می ‌شوید و در نتیجه مجددا مجبور می شوید به سراغ خوردن مواد غذایی رفته و این روند سبب افزایش وزن و چاقی می شود، بنابراین سعی کنید میان وعده های خود را مدیریت کرده و مواد غذایی را به عنوان میان وعده مصرف کنید که علاوه بر کم حجم بودن شما را برای ساعتها سیر نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فنجان زغال اخته: علاوه بر این که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، در هر فنجان تنها 83 کالری دارد. ضمن این که میزان سدیم آن نیز صفر است.

یک عدد تخم مرغ: حاوی 78 کالری بعلاوه 6 گرم پروتئین است. مصرف تخم مرغ با چاشنی ها نیازی به اضافه کردن نمک و بالا بردن میزان سدیم در آن ندارد.

بستنی زده شده: بستنی زده شده از نظر کالری و چربی نسبت به بستنی معمولی پایین تر است. 1 دوم فنجان از این بستنی تنها 100 کالری دارد در ضمن با خوردن این میان وعده پروتئین و کلسیم هم جذب می کنید.

شش فنجان پاپ کورن: تنها 100 کالری دارد! پاپ کورن حاوی مقادیر بالایی فیبر هست که باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید.

سه عدد کراکر با پنیر: کلید استفاده از این میان وعده انتخاب کراکرهای سبوس دار است. فیبر موجود در کراکر باعث می شود بین وعده های اصلی کمتر گرسنه شوید و پنیر موجود در این میان وعده پروتئین و کلسیم برای بدن محیا می کند. برای اینکه این میان وعده زیر 100 کالری داشته باشد از پنیر کم چرب استفاده کنید.

چهارده عدد بادام: می توانید بدون اینکه از مرز 100 کالری بگذرید 14 بادام استفاده کنید. همچنین بادام منبع خوبی از فیبر و پروتئین است.

سیب پخته: با پختن سیب به همان اندازه که نپخته ی آن ویتامین و فیبر به بدن میرساند از این مواد بهره می برید. حتی می توانید به سیب پخته خود مقداری دارچین هم اضافه کنید. نگران نباشید دارچین کالری ندارد.

یک سوم فنجان دانه های سویا: یک سوم فنجان آن دارای 8 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است. همچنین 10 درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن را هم تامین می کند.

سه چهارم فنجان انبه منجمد: مصرف این میان وعده یک راه عالی برای دریافت بتا کاروتن و فیبر است. سه چهارم فنجان آن تنها 90 کالری دارد و 60 درصد از ویتامین ث مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند.

ماست به همراه دانه های آفتابگردان: دانه های آفتابگردان به ماست حجم اضافه می کند اما تنها 19 کالری دارد. ماست سرشار از پروتئین است و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد. یادتان باشد که از دانه های آفتابگردان بدون نمک استفاده کنید مخصوصا اگر مواظب میزان سدیم خود هستید.

بیست عدد پسته: 20 عدد پسته بخورید و مطمئن باشید تنها 80 کالری گرفته اید همچنین این 20 عدد پسته کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد و سرشار از پروتئین، فیبر و چندین مورد ویتامین و مینرال های کلیدی است. برای پرهیز از سدیم بالا پسته ها را بدون نمک استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: چاقی چاقی شکر قند خوردن تلگرام چاق عکس فیلم حادثه تروریستی مرگ سیستان و بلوچستان پرونده دستگیری تبهکاران پلیس زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی