Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- یک جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس گرمساری در تلاشی 30 ساله، هزاران اثر از شهدا را گردآوری کرد.

به گزارش ایرنا، این آثار در بخش حجمی شامل لباس، جانماز، صنایع دستی و پوتین در بخش مکتوب مشتمل بر ٣٥ تا ٤٠ هزار سند دستخط شهدا شامل شناسنامه، دفترچه خاطرات، وصیت نامه، کارت های رزمندگان و دلنوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس روز شنبه به خبرنگاران گفت: جمع آوری ٢٠٠ هزار عکس شهدا از دیگر آثار جمع آوری شده است که تا کنون بیش از ٢٠ هزار عکس وارد رایانه شده است.
دواود حسنی، تولید بیش از ١٠٠ تا ١٥٠ کلیپ ویژه شهدا و حدود دو هزار ساعت فیلم از شهدا شامل اعزام نیرو، مصاحبه و فیلم در جبهه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: این آثار با هزینه شخصی گردآوری شده و در موزه ای به وسعت دو هزار متر مربع در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار به نمایش در آمده است.
وی با تاکید بر اینکه به علت محدودیت مکان موزه بخش عمده ای از آثار به نمایش درنیامده است، گفت: در جوار گلزار شهدای گرمسار زمینی اختصاص یافته است تا به عنوان موزه شهدا احداث شود و این آثار گرانقدر در آن به نمایش درآید.
جانباز دوران دفاع مقدس عشق و علاقه به شهدا و تلاش برای حفظ آثار و انتقال آن به نسل های بعدی برای بیان رشادت های شهدا و رزمندگان اسلامی را از مهمترین اهداف خود در جمع آوری این آثار بیان کرد و تببین نقش رزمندگان استان سمنان و شهرستان گرمسار در ٢٤ عملیات دوران دفاع مقدس را از دیگر اهداف برشمرد.
شهرستان گرمسار با پنج هزار و ٥٣٧ رزمنده اعزامی به جبهه های دوران دفاع مقدس ٣٢٨ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7342م/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس ما و شهدا سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد.
این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس: خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند نهم جنب ترمینال برون استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و پیام رسان ایتا به شماره 
۰۹۱۰۴۶۵۸۸۶۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود