Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:01:15 GMT

کردها بر آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه مسلط شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۳۳۴

کردها بر آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه مسلط شدند

تهران-ایرنا - خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه مورد حمایت آمریکا شهرک « الباغوز » آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش را در شرق فرات آزاد کردند.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که به دنبال آزادی منطقه مزبور طبق توافق این نیروها با تروریست های داعش، قرار شده تا 440 نفر از آنها طی دو گروه تسلیم شده و از منطقه الباغوز خارج شوند که 200 نفر از آنها تسلیم و خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تروریست های داعش برای خروج عناصر داعش از آخرین مناطق شرق فرات نیز توافق کرده اند.
دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره با اعلام توافق سری میان ائتلاف بین المللی با گروه تروریستی داعش گزارش داد که صدها نفر از عناصر داعش با توافق سری که میان داعش و ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا پیش از اعلام بازپس گیری آخرین پایگاه داعش در شرق فرات انجام شد، خود را تسلیم کرده ند و گروهی از آنها با کامیون های تحت نظارت ائتلاف بین المللی از منطقه الباغوز خارج شدند.
این توافق شامل عدم بازگشت دوباره داعش به مناطق تحت سیطره نیروهای کرد در شرق فرات و تحویل برخی زندانیان به ائتلاف بین المللی است.
طبق این توافق در دو روز آینده عناصر داعش به شکل نهایی از شرق فرات با نظارت ائتلاف خارج خواهند شد.
این مرکز افزود که روز جمعه هفت کامیون سرپوشیده به همراه خودروی «هامر» آمریکایی و خودروی حامل سلاح سنگین و سه خودروی امدادی در قالب کاروانی وارد الباغوز شدند که احتمالا عناصر داعش را از این منطقه خارج کردند.
دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که دو بالگرد ائتلاف صبح پنجشنبه وارد منطقه تحت اشغال داعش شدند تا سرکرده های داعش را از این مناطق خارج کنند.
نیروهای تحت حمایت آمریکا هفته گذشته حمله علیه آخرین مواضع داعش در الباغوز فوقانی واقع در شرق سوریه و در نزدیکی با مرز عراق را آغاز کردند.
حملات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با حمایت هوایی ائتلاف آمریکا علیه آخرین مواضع داعش در الباغوز فوقانی صورت گرفت.
حملات آمریکا در شرق فرات و توافق با تروریست های داعش همزمان است با این که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در 24 ساعت آینده بیانیه ای مهمی درباره سوریه خواهد داشت.
خاورم**9366*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شرق سوريه نيروهاي دمكراتيك كرد آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901663

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد