Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@14:18:40 GMT

عرضه طيور بدون ذبح شرعي در بازار تکذيب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۶۳۶

عرضه طيور بدون ذبح شرعي در بازار تکذيب شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مسئول صيد و ذبح حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشکي کشور با اعلام اينکه ناظرين شرعي به طور مستمر بر ذبح شرعي دام و طيور نظارت دارند، گفت: انتشار تصاويري مبني بر عرضه طيور بدون ذبح شرعي براي فضا سازي و تشويش اذعان عمومي است و صحت ندارد.

«اکبر قره خانلو» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره انتشار تصاويري مبني بر عرضه گوشت مرغ گرم ذبح نشده در سطح بازار افزود: اکنون 700 ناظر شرعي بر کشتار دام و طيور کشتارگاه هاي سراسر کشور نظارت مستمر دارند، بنابراين امکان چنين تخلفاتي وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول صيد و ذبح حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشکي کشور تصريح کرد: هيچ دستگاهي براي انجام ذبح شرعي در کشتارگاه هاي کشور وجود ندارد و تمامي اين عمليات توسط نيروي انساني انجام مي شود.
وي اظهارداشت: در عين حال فرآيند کشتار از ابتدا تا بسته بندي مورد کنترل ناظرين شرعي و بهداشتي سازمان دامپزشکي کشور است بنابراين احتمال عرضه گوشت مرغ بدون ذبح در مراکز صنعتي يا سنتي وجود ندارد.
قره خانلو بر اين باور است، در صورتي که اين موضوع صحت داشت به طور حتم نام برند و کشتارگاه را در عکس هاي منتشر شده، مخدوش نمي کردند.
وي اضافه کرد: در سالهاي اخير علاوه بر تشديد نظارت هاي سختگيرانه بر کشتار دام و طيور در ايران، براي واردات گوشت قرمز و حتي مرغ نيز داراي ناظرين شرعي فعال در کشتارگاه هاي کشورهاي مبدا هستيم.
وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنين مواردي به طور حتم مراتب را با مشخصات برند، کشتارگاه و آدرس به سازمان دامپزشکي کشور يا حوزه نمايندگي ولي فقيه در وزارت جهادکشاورزي اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانوني شود.
به گزارش ايرنا، ساليانه 2 ميليون و 300 هزارتن گوشت مرغ در کشور توليد و به بازار داخلي عرضه مي شود.
ناظران شرعي بر سه مسئله حليت يعني ذبح مطابق با موازين شرعي، طهارت به معني شست‌ و شو و پاک کردن لاشه ذبح شده به هنگام خروج از کشتارگاه و مبرا بودن لاشه ذبح شده از هرگونه اجزاي حرام تاکيد دارند.
افراد ذبح کننده در کشتارگاه هاي دام و طيور کشور و خارج از کشور به صورت کامل دوره هاي آموزش و احکام فقهي ذبح را مي آموزند و مجوز ذبح دريافت مي‌کنند.
اقتصام**9186**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند