Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:27:28 GMT

آموزش و پرورش نباید در محیط سیاست زدگی قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۸۶۹

آموزش و پرورش نباید در محیط سیاست زدگی قرار گیرد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تفکر سیاسی جزو وظایف آموزش و پرورش است ولی آموزش و پرورش نباید در محیط سیاست زدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمدعلی واقعی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: این نهاد فقط باید کمک کننده شور انتخاباتی در دوران انتخابات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تمامی خدمتگزاران مردم در آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام می شوند و وظیفه معلم آموزش و ارتقای سطح فکری دانش آموزان برای پرورش جوان در تراز انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی انتقاد سازنده را موجب پیشرفت جامعه دانست و تصریح کرد: انتقاد سازنده بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اما به طور حتم انتقادی که با پیشنهاد همراه نباشد، پویایی را از جامعه خواهد گرفت.
وی آموزش و پرورش را محل ترقی، تغییر و توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: همراهی و همدلی همراه با روابط انسانی موجب سازندگی خواهد شد و این مهم جز با ایجاد نشاط و امید در دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور محقق نمی شود.
واقعی افزود: معلم در درجه اول خودش باید عامل به گفته هایش باشد زیرا در آموزش و پرورش محور دانایی و تربیت، نسلی پویا و با نشاط است.
وی با بیان اینکه مدیر مهمترین نقش را در تغییر و برنامه ریزی دقیق دارد گفت: مدیران باید با توجه به سند تحول بنیادین و با درایت و هوشمندی دانش آموز تراز انقلاب را تربیت کنند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند کار شبانه روزی است و مسئولیتی که در اختیار ما قرار می گیرد یک وظیفه است زیرا اگر وظیفه نباشد بدون شک موجب استبداد خواهد شد.

** تاریخ آموزش و پرورش بیرجند بیانگر سبقه فرهنگی است
فرماندار بیرجند هم در این آیین گفت: تاریخ آموزش و پرورش بیرجند بیانگر سبقه فرهنگی مردم شرق کشور است که مدیریت این دیرینه نیازمند خلاقیت و تلاش مضاعف خواهد بود.
علی ناصری افزود: مدرسه شوکتیه به عنوان سومین مدرسه عالی کشور همواره مورد افتخار مردمان این خطه است و مسلما خدمت در این فضا نیازمند کار دقیق و ظریفی است که باید در کنار صاحبان اندیشه صورت گیرد.
وی گفت: هدف از آموزش و پرورش تعالی و آموزش آینده سازانی است که باید ادامه دهنده راه انقلاب باشند و این ظرفیت در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کاملا مشهود بود به طوری که طبق بررسی ها سه چهارم مردم شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
رئیس شورای آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: مردم ایران علیرغم همه تنگناها همواره اصل نظام و پیروی از ولایت فقیه را در دستور کار دارند و این حضور پاسخی دندان شکن برای دشمنان بود.
وی آمادگی کامل فرمانداری را در همکاری با آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: اقدامات خوبی در حوزه فضای فیزیکی صورت گرفته است که باید تقویت شود.
ناصری با بیان اینکه خدمات آموزش و پرورش همواره مستمر است افزود: توجه به این دستگاه هم باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.
«محمدحسین یکه خانی» در این آیین به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی و از خدمات «محمدرضا ضیائی» مدیر پیشین این اداره قدردانی شد.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش سياست زدگي توديع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر  اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و افزود: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کار‌ها در این حوزه تسریع می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود