Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:11:17 GMT

افت ۸.۸ درصدی تولید خودرو در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۲۴۳

افت ۸.۸ درصدی تولید خودرو در آمریکا

تولید خودروهای موتوری و قطعات ماه گذشته در آمریکا ۸.۸ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مه ۲۰۰۹ یعنی زمان رکود اقتصادی بوده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ اقتصادی اقتصاد جهان خودرو نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، تولید آمریکا در ژانویه کاهش چشمگیری داشت که دلیل آن کاهش تولید خودرو از زمان رکود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آخرین نشانه کند شدن شتاب اقتصادی است . 
گزارش فدرال رزرو نشان داد خرده فروشی در دسامبر، کمترین حد طی 9 سال گذشته بوده است .
تولید خودروهای موتوری و قطعات ماه گذشته 8.8 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مه 2009 ، زمان رکود اقتصادی بود. مونتاژ خودروهای موتوری به پایین‌ترین حد 8 ماهه 10.6 میلیون واحد رسید . 
خودروسازان در حال کاهش تولید به منظور مدیریت تولیدات برخی مدلها هستند، چون پیش‌بینی می‌شود فروش در سال جاری کاهش یابد. یک دلیل دیگر کاهش تولید تغییر برخی کارخانه‌ها به مدل‌های جدید است . 
ولی حتی بدون در نظر گرفتن تولید خودروهای موتوری، تولید در ژانویه 0.2 درصد کاهش یافت. فعالیت کارخانه ای رو به کاهش است چون هزینه های سرمایه ای باقی مانده از 1.5 میلیون دلار کاهش مالیاتی سال گذشته، از بین می‌روند . 
به علاوه، دلار قوی و کندی رشد در اروپا و چین، به صادرات ضربه می‌زند. قیمت پایین نفت باعث کند شدن خرید تجهیزات برای حفاری نفت و گاز شده است . 
یک گزارش جداگانه از نیویورک نشان می دهد تولید کارخانه ای در نیویورک در فوریه پس از دو ماه متوالی کاهش، افزایش یافت ولی هنوز نزدیک به پایین‌ترین حد دو ساله قرار دارد . 
اندرو هانتر، یک اقتصاددان ارشد آمریکا در کپیتال ایکانامیکس لندن گفت:« رشد تولید کارخانه ای احتمالاً به روند کاهش خود در چند ماه آینده ادامه می‌دهد» . 
سهام آمریکا در بحبوحه خوش‌بینی نسبت به مذاکرات بین واشنگتن و پکن بالا رفته است. دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر دنیا تقویت شده و قیمت های خزانه داری آمریکا افت کرده اند .
قیمت های ضعیف واردات 
وزارت کار طی گزارشی اعلام کرد که قیمت واردات 0.5 درصد در ماه گذشته کاهش یافته چون قیمت تولیدات نفتی پایین آمده و بالا رفتن ارزش دلار بر قیمت خودرو های موتوری و کالاهای مصرفی فشار آورده است. قیمت واردات در دسامبر 1 درصد سقوط کرد . 
قیمت واردات سه ماه گذشته 3.1 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش 3 ماهه از جولای تا اکتبر 2015 است . 
در دوازده ماه منتهی به ژانویه ، قیمت واردات 1.7 درصد کاهش یافت که بیشترین افت سالانه از اوت 2016 است و به دنبال آن 0.5 درصد در دسامبر کاهش داشته است . 
فدرال رزرو نرخ بهره را تغییری نداد و در بیانیه سیاست خود، قولی در مورد افزایش تدریجی بیشتر در هزینه‌های وامگیری نداد. 
ماه گذشته قیمت سوخت وارداتی پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه گذشته، 0.3 درصد افت کرد . قیمت نفت وارداتی 0.1% پس از کاهش 10.7 درصدی در ماه دسامبر  پایین آمد . 
قیمت مواد غذایی وارداتی 0.3 درصد در ژانویه پس از افزایش 0.1 درصدی ماه گذشته کاهش یافت. بدون در نظر گرفتن سوخت و غذا، کاهش قیمت واردات 0.2 درصد در سال گذشته سقوط کرد در حالی که در دسامبر تغییری نداشت . 

زنگ خطر بروز رکود در اقتصاد آمریکا به صدا درآمداقتصاد آمریکا در سال 2019 وارد رکود می‌شود

انتهای پیام/75

R7586/P1012122/S78,80,7,85,1415/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۹۸ تومان است که نسبت به روز گذشته ۶ تومان (۰.۶۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۹۰۴ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۴ تومان رسیده بود.

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۶ تومانی (۰.۶۷ درصد) به ۸۹۸ رسید. بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۹۸ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۸.۴۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت