Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@08:01:36 GMT

کشف ۱۶ تن گوشت ارزان قیمت در یک چلوکبابی!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۲۸۱

کشف ۱۶ تن گوشت ارزان قیمت در یک چلوکبابی!

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص گرانی بی‌ضابطه گوشت و هوشمندسازی توزیع این ماده پروتئینی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید توزیع کالا بر مدارهوشمندسازی باشد و باید به سمت کالابرگ الکترونیکی برویم که زیرساخت این امر در کشور فراهم است.

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اطلاعات خانوارهای کشور را در اختیار دارد و نزدیک به ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند زیر ساخت‌های الکترونیکی در اختیار دارند که خانوارها می‌توانند خرید الکترونیکی داشته باشند و جمعیت کشور می‌توانند از طریق کارت‌های الکترونیکی یا کارت یارانه خود سهمیه کالاهای اساسی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است را خریداری و تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این اقدام موجب می‌شود چند اتفاق خوب رخ دهد، اول اینکه افراد و اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد یقین خواهند داشت همان میزان سهمیه‌ای که برای آن‌ها تعیین شده است، به دستشان خواهد رسید و شاهد تشکیل صف‌های کمتری خواهیم بود و کالا به طور مستقیم به مصرف کننده می‌رسد. در دومین اتفاق نیز ما می‌توانیم نیاز واقعی کالاهای اساسی کشور را مشخص کنیم که در حال حاضر سه عدد ۱۸، ۱۴ و ۱۰ میلیارد دلار اعتبار برای تأمین کالاهای اساسی کشورعنوان می‌شود که با اجرای این سیستم نیاز دقیق کشور مشخص می‌شود که احتمالاً ۱۰ میلیارد دلار اعتبار، بیشتر نیاز نخواهیم داشت.

 وعده‌های بی عمل

وی ادامه داد: در سال جاری به میزان کافی ارز برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص یافته است و طرحی با عنوان کالابرگ الکترونیکی در مجلس آماده و مطرح شد که رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس اعلام کرد هیچ مشکلی برای رسیدن کالا به دست مردم وجود نخواهد داشت اما طرح کالابرگ الکترونیکی اثر روانی بر مردم خواهد داشت و با این صحبت‌ها این طرح در مجلس رأی نیاورد و آن چیزی که در عمل می‌بینیم، هیچ کدام از وعده‌ها عملی نشده است.

وی تصریح کرد: در موضوع گوشت نیز میزان واردات گوشت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر نیست و توزیع نامناسب گوشت ارزان قیمت موجب شده است ۱۶ تن گوشت ارزان قیمت در یک چلوکبابی کشف شود در حالی که باید این میزان گوشت بین صدها خانوار توزیع شود نه در یک چلوکبابی که نشان دهنده توزیع نا مناسب گوشت است و تا زمانی که سیستم توزیع هوشمند نشود و کالاهای اساسی به دست مردم نرسد شاهد اتفاق اخیر در بازار خواهیم بود.

  پیشگیری ارجح بر درمان

شیران خراسانی افزود: دولت متأسفانه در این موضوعات نه چابک است و نه از یک هوشمندی و خرد تبعیت می‌کند و نباید بگذاریم بحران ایجاد شود و پیشگیری ارجح بر درمان است. چرا باید بگذاریم مردم ما برای تأمین کالاهای خود در صف بایستند و روزنامه‌های خارجی تصاویر آن را منعکس کنند و اگر فکر اساسی برای این موضوع نکنیم شرایط بدتر خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توزیع گوشت ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است