Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي گفت: بيش از 47 ميليارد تومان کمک فني و اعتباري از محل تبصره 18 قانون بودجه 97 براي سه بخش کشاورزي، صنعت و معدن و ميراث فرهنگي استان به تصويب رسيد.

به گزارش ايرنا محمد هادي آرين روز شنبه در حاشيه نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران افزود: در اين جلسه براي اعتبارات جزء 76 رديف 550 هزار تبصره 18 قانون بودجه 97 تصميم گيري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در اين تبصره مقرر شده 20 درصد اعتبارات استان ها در قالب کمک هاي فني و اعتباري به صورت متمرکز اختصاص يابد تا در طرح هاي اشتغال زايي مورد استفاده قرار گيرد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي اظهار داشت: اين اعتبارات براي سه حوزه کشاورزي، صنعت و معدن و ميراث فرهنگي در نظر گرفته شده که براساس تصميم شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، کشاورزي و صنعت و معدن هر کدام 40 درصد و ميراث فرهنگي 20 درصد اين اعتبارات را دريافت خواهند کرد.
وي با بيان اينکه در قالب اين اعتبارات 50 درصد سود تسهيلات پرداختي به متقاضيان از سوي دولت پرداخت مي شود تصريح کرد: از مجموع اعتباراتي که براي استان اختصاص يافته 47 ميليارد و 342 ميليون تومان با کمک بانک هاي عامل در راستاي توسعه طرح هاي اشتغالزايي سه حوزه کشاورزي، صنعت و معدن و ميراث فرهنگي پرداخت مي شود.
آرين گفت: از اين ميزان اعتبارات، بخش کشاورزي و صنعت و معدن هر کدام 19 ميليارد تومان سهم دارند و مابقي نيز در بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در قالب يارانه سود تسهيلات به متقاضياني که طرح مصوب داشته باشند پرداخت مي شود.
وي با اشاره به دستور کار ديگري از ششمين نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه خراسان جنوبي در سال جاري افزود: ماده 64 قانون برنامه ششم در بند «ب» تکليفي براي همه دستگاه هاي اجرايي دارد که بايد جز فصل يک و 6 از مجموع اعتبارات هزينه اي خود يک درصد را به پژوهش و فناوري اختصاص دهند.
وي اظهار داشت: امسال در تبصره 9 بند «ه» به شوراي برنامه ريزي استان اختيار داده شده که يک درصد اعتبارات هزينه اي را به صورت متمرکز هزينه کند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي گفت: برخي دستگاه هاي اجرايي سنوات گذشته طرح هايي داشته اند که بالغ بر يک درصد هزينه پژوهش نياز داشته اما عليرغم اثرگذاري اين طرح ها به دليل اينکه بايد اعتبارات چندين دستگاه اجرايي هزينه مي شد امکان انجام طرح وجود نداشت.
وي افزود: با راي موافق اعضاي شوراي برنامه ريزي استان، مصوب شد طرح هاي تصويب شده در کارگروه پژوهش از اين محل اعتبار دريافت کنند تا ثمرات مثبتي براي استان داشته باشد.
آرين يادآور شد: اين مصوبه به اجرايي شدن طرح هايي که بالغ بر يک درصد سهم هر دستگاه را به عنوان اعتبار نياز دارد، کمک مي کند و اين گونه چندين دستگاه در يک طرح پژوهشي مي توانند مشارکت داشته باشند.
همچنين در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان 16 طرح از مصوبات کارگروه امور زيربنايي که توسط مديرکل راه و شهرسازي مطرح شد با نظر مساعد اعضاي اين شورا به تصويب رسيد.
يکي از دستور کارهاي اين نشست توزيع شهرستاني 10 درصد اعتبارات متوازن به مبلغ 21 ميليارد تومان بود که به دليل عدم دعوت و حضور فرمانداران از دستور کار خارج و تصميم گيري در اين باره به جلسه ديگري موکول شد.
9893*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است

استاندار هرمزگان گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می رسانیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها همچنین گزارش کار را بصورت پیوسته در دستورکار دارند.

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است