Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:02:46 GMT

متولیان مدیریت بحران در فارس آموزش دیدند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۰۷۶

متولیان مدیریت بحران در فارس آموزش دیدند

شیراز- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس گفت: فرمانداران و دیگر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان در دوره ای آموزشی با موضوع اقدامات در زمان سیل و زلزله شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس شنبه به نقل از رحیم آزادی افزود: این دوره آموزشی 24 و 25 بهمن ماه جاری توسط دفتر مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طی زمان اسکان شبانه شرکت کنندگان نسبت به اجرای ناگهانی مانور در نظر گرفته شده اقدام شد که بر این اساس افراد حاضر در مانور به اجرای برنامه های تعیین شده پرداختند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در این مانور، فرصتی چهار ساعته به فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها داده شد تا اقدامات در قبال سیل و زلزله را تجزیه و تحلیل کنند.
وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شرکت کنندگان در این دوره و مانور آموزشی گفت: این گزارش ها بررسی می شود تا عملکرد، میزان آمادگی و هماهنگی بین سازمانی فرماندار و دیگر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران هر شهرستان ارزیابی شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اهمیت پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و نوسازی به عنوان اصول چهارگانه مدیریت بحران در مواجهه با حوادث گفت: آموزش صحیح به مردم و مسئولان موجب می شود تا در مواقع بروز بحران بتوان عملکرد بهتر و موثرتری داشت چرا که در غیر این صورت حادثه تبدیل به بحران خواهد شد و اگر باز هم در ارایه عملکرد موثر ناکام باشیم با فاجعه مواجه می شویم.
آزادی هدف از اجرای این دوره آموزشی و مانور مدیریتی را آموزش صحیح اصول چهارگانه مدیریت بحران در حوزه حوادث طبیعی به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها و فرمانداران ذکر کرد.
وی گفت: به هنگام بروز حادثه می بایست با پیش بینی و پیشگیری مورد نیاز آمادگی لازم در سطح استان وجود داشته باشد تا بتوانیم در مقابل هر نوع بحران چه طبیعی چه غیرطبیعی مقاومت کنیم و به همین دلیل نیز در این دوره ابتدا نسبت به آموزش اصولی شرکت کنندگان و سپس اجرای مانور اقدام شد.
وی همچنین از اجرای دوباره این دوره ها در آینده خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا این قبیل دوره ها ادامه دار باشد و علاوه بر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستانها نیز در این دوره ها شرکت کنند و همچنین این آموزش به صورت کلی هم برای نهادهای دولتی و غیردولتی و هم عموم مردم اجرا خواهد شد.
6122/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري فارس مديريت بحران آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان