Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@18:08:12 GMT

فروش خارجی اوراق قرضه آمریکا در ماه دسامبر رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۶۴۶

فروش خارجی اوراق قرضه آمریکا در ماه دسامبر رکورد زد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طبق داده‌های خزانه‌داری آمریکا که جمعه شب منتشر شد، سرمایه‌گذاران خارجی در ماه دسامبر، با تصور اینکه فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی بالا می‌برد، حجم بی‌سابقه‌ای از اوراق قرضه آمریکا را به فروش رساندند.

در حالی که میزان فروش خالص اوراق قرضه آمریکا توسط خارجی‌ها در ماه نوامبر، ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار بود، در ماه دسامبر ۷۷.۳۵ میلیارد دلار از این اوراق توسط خارجی‌ها به فروش رسانده شده که این، بزرگترین میزان فروش خارجی اوراق قرضه آمریکا از زمان آغاز ثبت تراکنش‌های این اوراق، توسط خزانه‌داری از سال ۱۹۷۸ تا کنون است.

کیم روپرت، مدیر بخش درآمد ثابت جهانی شرکت اکشن اکانومیکس در سن فرانسیسکو، می‌گوید: من فکر می‌کنم در ماه دسامبر، هنوز صحبت‌های زیادی در مورد احتمال این‌که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را امسال هم بالا ببرد، شنیده می‌شود.

فدرال‌رزرو در ۱۹ دسامبر با تایید احتمال نوسانات در بازار و کند شدن اقتصادهای جهان، نرخ بهره خود را بالا برد و به بالا بردن نرخ بهره در چند مرحله دیگر نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره کرد.

روپرت می‌گوید: تا اواخر ماه دسامبر، هنوز لحن فدرال‌رزرو تغییر نکرده بود که این امر باعث شد اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران، جذابیت کمتری داشته باشد.

علی‌رغم فروش بالای اوراق قرضه، سود این سرمایه گذاران افت کرده و از ۳.۰۱ درصد در ابتدای دسامبر، به ۲.۶۹ درصد در انتهای دسامبر رسید.

اما داده‌ها نشان داد که میزان دارایی اوراق قرضه آمریکایی در اختیار چین و ژاپن، دو دارنده بزرگ خارجی این اوراق، در ماه دسامبر افزایش یافته است. در مورد چین، میزان این اوراق از ۱.۱۲۱ تریلیون دلار در ماه نوامبر، به ۱.۱۲۳ تریلیون دلار در ماه دسامبر رسیده است و در مورد ژاپن، این دارایی‌ها از ۱.۰۶ تریلیون دلار در ماه نوامبر به ۱.۰۴۲ تریلیون دلار در ماه دسامبر افزایش یافته است.

همچنین سرمایه‌گذاران خارجی که در ماه نوامبر ۵.۶ میلیارد دلار سهام آمریکایی را فروخته بودند، در ماه دسامبر ۱۸.۲۱ میلیارد دلار دیگر را از این سهام را به فروش رسانده‌اند.

کد خبر 4543589

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق قرضه بین المللی ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل گمرک استان سمنان، مرتضی حاجیان‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، اظهار کرد: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمیایی، شمش سرب، سود سوزآور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با تاکید بر اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به بازه فروردین سال گذشته ۸۰ درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

حاجیان‌نژاد ضمن با بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی فروردین سال‌جاری ۱۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 751496

دیگر خبرها

  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران