Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:29:35 GMT

نفوذ هکرها به ۶۲۰ میلیون حساب کاربری آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۷۶۲

به گزارش ایسنا، بد افزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات بالغ بر ۱۲۷ میلیون کاربر را از بیش از ۶۲۰ میلیون حساب کاربری و اکانت به سرقت برده‌اند که گفته می‌شود بیشتر این اطلاعات از ۱۶ وب سایت گرفته شده است و در نهایت در محیط دارک وب به فروش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، با اینکه هنوز هدف و انگیزه مجرمان سایبری و هکرها از سرقت اطلاعات شخصی و نفوذ به حریم خصوصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های مختلف، مشخص و معلوم نشده است، اما به نظر می‌رسد که آنها در تلاش بودند تا بتوانند با استخراج اطلاعات و داده‌های موردنیاز خود، به حجم زیادی از اطلاعات جدیدتری دست یابند و بدین ترتیب اشخاص و کاربران موردنظر خود را بیشتر از پیش تحت تعقیب و بررسی قرار دهند.

به نظر می‌رسد که هکرها با نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران قصد داشته‌اند که به حجم زیادی از اطلاعات گرانبها و موردنظر خود دسترسی پیدا کنند و درآمدهای زیادی از آن را با فروش گذاشتن آن در محیط دارک وب برای خود به ارمغان بیاورند.

همانطور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری برآورد کرده بودند، میزان حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و دردسرهای متعددی را برای کاربران به موجود خواهد آورد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بودند، به پایان چرخه‌ی عمر خود رسیدند. وان پلاس وعده داده بود که برای این گوشی‌ها سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی منتشر خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ی رسمی، آخرین به‌روزرسانی وان پلاس ۸ دارای وصله‌ی امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) است و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. جدیدترین به‌روزرسانی گوشی وان پلاس ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد. به‌روزرسانی دردسترس کاربران هندی قرار گرفته است و به‌مرور برای سایر مناطق منتشر خواهد شد.

از مشخصات وان پلاس ۸ می‌توان به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد. قیمت گوشی مذکور در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899416

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است