Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جلال مآب در تشریح ویژگی‌های فنی اجرای این پروژه اظهار داشت: در عمق دو تا ۳ متری بستر شهر کربلا، آب وجود دارد لذا در اجرای این طرح، از همان فناوری و دانش مهندسی که برای اجرای سازه‌های آبی استفاده می‌شود، بهره‌گرفتیم.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد خاک زمین تاریخی کربلا در عمق ۶تا ۹متری اطراف حرم قرار دارد گفت: زائران اربعین گذشته شرایط خاصی را تجربه کردند که شاید دیگر برای سال‌ها، امکان تکرار آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اربعین ۹۷ چادرهای اسکان زائران در محدوده تراز زمین اصلی کربلا و در محوطه گودبرداری شده صحن در دست ساخت صحن حضرت زینب(س) برپاشده بود. به عبارت دیگر زائران اربعین که در این مکان بیتوته داشتند روی همان زمینی که واقعه عاشورای ۶۱ ه. ق رخ داده بود، حضور داشتند که با توجه به پیشرفت اجرای طرح و بتن‌ریزی‌ها، دیگر چنین موقعیتی وجود نخواهد داشت.

جلال مآب در تشریح دلایل بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اظهار داشت: تعظیم و ترویج شعائر الهی، ایجاد زمینه ارتباط و مددگرفتن از ائمه اطهار علیهم السلام با ساخت فضاهای زیارتی و رفاهی، توسعه اماکن مقدس متناسب با افزایش شمار زائران و مرمت و احیاء آثار ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی ازجمله ضرورت‌های بازسازی اعتاب مقدسه است.

به گفته وی، بررسی شواهد تاریخی نشان می‌دهد که ایرانیان در قرون گذشته بیشترین نقش را در بازسازی، زیباسازی و ساخت بناهای اماکن مقدسه و عتبات داشته‌اند.

جلال مآب با بیان اینکه آثار ارزشمندی از دوران آل بویه، سلجوقیان، نادری، صفویه، قاجار و تاریخ معاصر در تمامی حرم‌های مطهر دیده می‌شود گفت: اعتاب مقدسه موزه‌ای از زیباترین جلوه‌های آئینه‌کاری، مقرنس، کاری، گچ‌بری، کاشی‌کاری و هنرنمائی استادکاران ایرانی است که در دوره دیکتاتوری صدام مراقبت از آنها ضعیف یا حتی فراموش شده بود.

وی با بیان اینکه احیاء، حفظ، مرمت و توسعه این آثار ارزشمند فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی یکی از دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات در این سال‌ها بوده است گفت: امروز در حالی با پشتوانه کمک‌های مردمی گام در مسیر توسعه عتبات گذاشته‌ایم که تلاش می‌کنیم ضمن استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز و دستاوردهای علم مهندسی، همان اسلوب هنری و میراث تاریخی گذشتگان را نیز حفظ کنیم.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س) در زمینی به مساحت ۵۲هزار متر مربع شامل فضای باز و مسقفات در چهار طبقه به متراژ ۱۵۶ هزار متر مربع با همت خیرین و تلاش عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال ساخت است.

هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد #۲۳۳* (ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کرده و در فیض توسعه حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشارکت نمایند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فناوری خاک کربلا زمین معماری فرهنگ و هنر حرم مطهر امام حسین حضرت زینب کربلا صحن حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ایدروم ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها ضمن قدردانی از همراهی خبرنگاران اظهار کرد: ما در آغاز به کار این دوره شورا، اولویت را به کارهای نیمه تمام و مانده از دوره‌های پیش معطوف کردیم و طرح تفصیلی شهر لاهیجان سرانجام پس از ۹ سال پس از رفع ایرادها، سرانجام ابلاغ شد.

ایدروم در ادامه به بازگشایی جزیره استخر لاهیجان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مطالبات بحق مردم لاهیجان بحث بازگشایی جزیره لاهیجان بود که مشکلات حقوقی بسیاری داشت که شورا با کمک دستگاه قضائی و دیگر مسؤولان شهر، پس از ۲۰ سال جزیره را بازگشایی کرد.

وی به معضل بزرگ زباله تموشل اشاره داشت و افزود: این معضل ۳۰ ساله به یک غده سرطانی تبدیل شده بود و ما در طول سه سال گذشته کارهای مطالعاتی انجام دادیم و با پیمان کار قرارداد بسته و کار با سرعت انجام شد که این پروژه تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است که در آینده با برنامه ریزی های انجام شده در سطح کشور، شهر لاهیجان در استان گیلان برای ساخت کارخانه تفکیک زباله در مقصد، انتخاب شده است.

پرداخت کامل مطالبات سنوات گذشته پرسنل شهرداری لاهیجان

رئیس شورای شهر لاهیجان به پروژه تالاب حاجی آباد اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه به عنوان قطب جدید گردشگری در شهرستان لاهیجان قرار است امسال به بهره برداری برسد مجموعه شورا توانست با همت مجموعه شهرداری و پایه گذاری مسؤولان دوره‌های گذشته، پروژه بزرگ گردشگری تالاب حاجی آباد شامل رینگ دوچرخه سواری و پیاده راه را تکمیل کند.

ایدوریم به معضل ترافیک سطح شهر اشاره کرد و گفت: فاز اول پروژه بازگشایی مسیر بلوار حکیم زاده به سمت بوجایه و دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و تملک بخشی از مسیر و شن ریزی ها صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

وی به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های میراث و تاریخی لاهیجان تاکید کرد و ادامه داد: پروژه هشت محل هشت بهشت یکی از اقدامات و برنامه‌های شهرداری بود و توانستیم در ابتدا بحث سنگ فرش محلات پرده‌سر و اردو بازار و بهسازی پل خشتی عاقلیه را انجام دهیم ولی متأسفانه به دلیل تداخل اماکن تاریخی در چندین دستگاه نتوانستیم مرمت و بازسازی برخی اماکن را انجام دهیم.

ایدروم با اشاره به مالکیت جنگل میرصفا اشاره کرد و ادامه داد: شورای شهر با پیگیری‌هایی که انجام داد منابع مالی جهت خریداری مالکیت جنگل میرصفا را تأمین کرد تا این بافت جنگلی با همین شکل و شمایل حفظ شود.

وی در پایان به طرح شهر همیشه روشن اشاره کرد و گفت: با توجه به گردشگری بودن شهر لاهیجان، شهرداری با اعتبارات خود بخشی از معضل روشنایی معابر شهر را حل کرد و این کار در سال جاری نیز ادامه دارد.

کد خبر 6099512

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز