Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@01:27:40 GMT

ارتباط از دست دادن شنوایی و زوال عقل

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۶۰۵

ارتباط از دست دادن شنوایی و زوال عقل

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   پیش بینی زوال عقل دشوار است، اما طبق نتایج یک مطالعه جدید، از دست دادن شنوایی می‌تواند نشانه ریسک بالا این مشکل باشد.محققان بیمارستان بریگام بوستون آمریکا در مطالعه‌ای هشت ساله به رابطه بین از دست دادن شنوایی و زوال عقل پی بردند.

 

سرپرس تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد از دست دادن شنوایی با شروع مشکلات شناختی ذهنی مرتبط است که ممکن است نشانه مرحله اولیه تغییرات در عملکرد روانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»شارون کورهان افزود: «هیچ درمانی برای بیماری زوال عقل وجود ندارد، و درمان‌های موثر برای پیشگیری از روند پیشروی این بیماری نیز اندک است. از اینرو این یافته‌ها به شناسایی افراد در معرض خطر بالاتر کمک می‌کند.»

 

این مطالعه شامل بیش از ۱۰ هزار مرد ۶۲ سال به بالا بود که در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در مورد عملکرد ذهنی شان از آن‌ها سوال شده بود.محققان دریافتند در مقایسه با افراد بدون مشکل شنوایی، ریسک زوال عقل در بین مردان با میزان کم شنوایی خفیف ۳۰ درصد، در بین مردان با میزان متوسط کم شنوایی ۴۲ درصد و در بین مردان مبتلا به کم شنوایی حاد که البته بدون وسایل کمک شنوایی بودند هم ۵۲ درصد بیشتر بود.

 

هرچند در بین مردان دچار کم شنوایی حاد که دارای وسایل کمک شنوایی نظیر سمک نیز بودند ریسک زوال عقل ۳۷ درصد بود.محققان اذعان می‌کنند هنوز وجود این رابطه نامشخص است که نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه است.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون شنوایی زوال عقل بیماری جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در پیکارهای دوئلین تالو مردان (اجرای دو نفره) تیم کشورمان با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما موفق شد به مدال طلا دست یابد و قهرمان شود.

تیم‌های اوکراین و نپال به ترتیب در این فرم دوم و سوم شدند.

کد خبر 6088632

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن