Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کنفرانس افق نو: امریکا به دلیل ترس از قدرت گرفتن ایران و افشای نقش امریکا در تحولات منطقه کنفرانس افق نو را تحریم کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نادر طالب‌زاده درباره کنفرانس افق نو و رویکردها گفت: افق نو 7 سال است که برگزار شده و تنها کنفرانسی است که در ایران و جهان اندیشمندان و فعالان فرهنگ و سیاسی به کشوری دعوت می شوند و آزادانه صحبت می کنند و بعد از 3 روز در استان ها و در دانشگاه های صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این کنفرانس از بعد از 2013 به بعد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سیستم های اطلاعاتی و امنیتی ایالت متحده نیز درباره این کنفرانس حساسیت بیشتری داشته اند.
 در این کنفرانس افراد موثری صحبت می کنند که در رسانه های اصلی امریکا ورود ندارند و در کشور خودشان سانسور می شوند. در این کنفرانس درباره مسائل منطقه ای و نقش امریکا و اسرائیل در تحولات منطقه صحبت شده است.   طالب زاده درباره دلایل تحریم کنفرانس افق نو گفت: تحریم این کنفرانس درست یک روز بعد از راهپیمایی 22 بهمن و در ساعتی که حمله انتحاری تکفیری ها در زاهدان نیز اتفاق می افتد، مهم است.  این دستور رئیس جمهور امریکاست که در سال 2001 گفته است کسانی که حمایت از تروریزم می کنند تحریم می شوند و این شبیه کاری است که درباره FATF و CFT انجام می دهند و از تروریست ها حمایت مالی می کنند.  او افزود: کسانی که در این کنفرانس صحبت می کنند فقط واقعیات را می گویند و همه چیز شفاف است و این ها برای امریکا قابل تحمل نیست. هشت ماه پیش در آخرین کنفرانسی که برگزار شد 5 افسر و نیروی امنیتی از جمله آقایان "فیلیپ جرالدی" ازCIA، "مایکل معروف" از پنتاگون، "اسکاپ بنته" از وزارت دفاع امریکا، "دکتر مایکل اسپریمن" و "پیتر ون برون" از وزارت خارجه امریکا در ان حضور داشتند که بعد از برگشت از مشهد درباره کنفرانس افق نو در مشهد نوشتند.
 او گفت: قبلا از اساتید دانشگاه و فعال فرهنگی سیاسی در کنفرانس دعوت بعمل می کردیم اما  هیچ وقت از افراد رده اول مقامات امریکا که اخراج شده اند در کنفرانس حضور نداشتند که این حضور در آخرین کنفرانس بی سابقه بود.  او درباره کنفرانس افق نو در عراق نیز گفت: دو سال قبل در کنفرانسی که در اربعین در عراق انجام شد درباره کشتار فرگوسن و  کشته شدن مایکل براون سیاه پوستی بود که در امریکا اتفاق افتاد و ما از اعضای شهر فرگوسن و پدر مایکل براون، معاون شهردار و افراد فرهنگی به این کنفرانس دعوت کردیم که آن نیز خط قرمزی برای امریکا بود که نمی خواستند به دلیل افشاگری در این کنفرانس شرکت داشته باشند و زمانی که برنامه مستند در شبکه "پرس تی وی" ساخته و پخش و افشاگری برای امریکا بد شد. دبیر کنفرانس افق نو در ادامه گفت: دکتر "سینتی مکنین" نیز فرد مطرحی در کنگره است که در راهپیمایی اربعین شرکت کرد و حضور را دید. بزرگان فرگوسن نیز در این مراسم شرکت کردند و با مراسم اربعین و فرهنگ شیعه آشنا شدند که بازهم برای امریکا گران تمام شد و امریکا را عصبانی کرد.  طالب زاده گفت: وقتی ما افشاگری هایی درباره سانسور ها و دروغ های اخبار امریکا انجام می دهیم، امریکا عصبانی می شود. امریکا از این جهت ناراحت است که کنفرانسی که حتی پشتیبانی مالی و حکومتی ندارد امریکا را رسوا کرده است.  او گفت: مستند سازان در این کنفرانس حضور جدی داشته اند و توجه افکار عمومی را به گفته های افراد رده بالای امریکا درباره دروغ های امریکا جلب کرده است. امریکا گفته است این گروه تروریستی و زیر نظر سپاه پاسداران است درحالی که کنفرانس افق نو یک کنفرانس آزاداندیشی است و صحبت های اندیشمندان امریکا در این کنفرانس نشان دهنده آزادی خاص در ایران است.  صهیونیست های داخل امریکا از این ترس دارند که اندیشمندان به ایران بیایند و واقعیت ها را ببینند بنابراین بهانه هایی برای بستن کنفرانس ایجاد کرده اند.  بیش از 300 میهمان در کنفرانس داشته ایم که واقعیت ها را در کنفرانس گفته اند و بازهم درباره کنفرانس خواهند گفت.  دبیر کنفرانس افق نو درباره حساسیت امریکا نسبت به افق نو و تحریم این کنفرانس گفت: رسانه های امریکا این حق را ندارند که درباره یازده سپتامبر صحبت کنند و این موضوع خط قرمز امریکاست و در امریکا صحبت کردن و سوال درباره یازده سپتامبر تحریم است.   طالب زاده درباره اقدام امریکا گفت: این اقدام ورشکستگی امریکا را نشان می دهد چرا که در زمانی این کنفرانس را تحریم کرده اند که تحمل آنها تمام شده است.  آنها از ایران ترس دارند و بخاطر همین این تحریم حوزه ای جدید در حوزه فرهنگی است که ایران نیز باید نسبت به آن حساسیت های بیشتری نشان دهد.  او افزود: دکتر "مایکل اسپریمن" نیز که مسئول ویزا در امریکا بود کشف کرد که بیشتر ویزاها برای افراد القاعده بوده که بعد از فهمیدن این موضوع مجبور به استعفا شد. دبیر کنفرانس افق نو  گفت: امریکا می خواهد جلوی ارتباط افراد منتقد به دولت امریکا با ایران را بگیرد.  امریکا با تحریم به ظاهر اجرای کنفرانس را گرفته است اما در عمل این کار منجر به غوغایی خواهد شد که نمی توان جلوی آن را گرفت چرا که افرادی شرکت کننده در این کنفرانس بازوی نرم افشاگری اتفاقات در امریکا هستند.  طالب زاده گفت: جمع کردن اندیشمندان و افشاگران در ایران برای امریکا قابل قبول نبود بنابراین شخص رئیس جمهور امریکا دستور تحریم این کنفرانس را صادر کرد.

  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روی خط خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: تابناک

دیگر خبرها

  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت عملیات ایران را نداشت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد