Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@09:24:51 GMT

تولید اوپک ۷۹۷ هزار بشکه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۲۳۷

تولید ۱۴ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه ۲۰۱۹ نسبت به ماه دسامبر، روزانه ۷۹۷ هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود، مقدار تولید ۱۴ کشور عضو اوپک را در ماه ژانویه ۳۰ میلیون و ۸۰۶ هزار بشکه در روز عنوان کرد که این رقم در دسامبر ۲۰۱۸، ۳۱ میلیون و ۶۰۳ هزار بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان اعضای اوپک، عربستان بیشترین کاهش تولید را با ۳۵۰ هزار بشکه در روز ثبت کرده است و پس از آن، امارات با ۱۴۶ و کویت با ۹۰ هزار بشکه کاهش در جایگاه بعدی قرار دارد.

اوپک در نشست ۱۷۵ خود تصمیم گرفت تولید خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، بر اساس این تصمیم، ایران، ونزوئلا و لیبی از کاهش تولید معاف شدند.

بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، میانگین قیمت نفت‎خام سنگین ایران در ژانویه ۲۰۱۹، ۵۶ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه ثبت شده است. میانگین قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۱۸، ۶۵ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تولید اوپک نفت صادرکننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت