Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:48:58 GMT

دوران بحرانی روزنامه ها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۲۳۳۹

دوران بحرانی روزنامه ها

روزنامه‌ها دوران بحرانی را می‌گذرانند که در سه سطح قابل صورت‌بندی است: ۱-‌ پیدا شدن رقبای نیرومندی چون شبکه‌های مجازی و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای ۲-‌‌ بحران بی‌انگیزگی روزنامه نگاران ناشی از فشار محیط سیاسی و دستمزدهای غیر پاسخگو به حداقل معیشت ۳- بحران مالی حاد ناشی از کمبود مخاطب، تورم افسارگسیخته و گرانی کاغذ و چاپ که تا مرز ورشکستگی کامل مطبوعات پیش می‌رود محمد آقازاده روزنامه نگار           این سه عارضه در هم ادغام می‌شوند و تولید هم‌افزایی پرشتاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران که در آستانه هفت هزارمین شماره خود قرار دارد دوران پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است و با تغییر دولت نتوانسته یک تجربه انباشت شده را به‌عنوان میراث از آن خود کند.این روزنامه در اوج اقبال از روزنامه متولد شد و سه نسل از روزنامه نگاران توانستند مکتب خاص خود را بیافرینند و حتی در تاریخ تأثیر بگذارد.  به همین دلیل مقایسه امروز و دیروز نه عادلانه است و نه کارآمد. مطبوعات در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد و باید از آن مراقبت کرد.  برای این مراقبت توان مالی وجود ندارد و تنها با شجاعت و خلاقیت مداوم می‌تواند از مرگ برهد و برای این کار باید سازوکار خود را منطبق با مقتضیات تغییر دهد و در قدم بعد باید خود را با شبکه مجازی ادغام کند تا هم از هزینه‌های خود بکاهد و هم مخاطب نویافته بیابد. چطور باید این کار را کرد.  این کار با کار فکری به‌دست نمی‌آید بلکه باید از طریق عمل خلاق بیندیشد و از شکست نهراسد.  باید از تجربه آموخت، امروز را مدام شناخت و فردا را ساخت. چند ماه آینده ما یا با مرگ مطبوعات روبرو خواهیم شد یا با تولد دوباره روبه‌رو خواهیم شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

آفتاب‌‌نیوز :

هوتن شکیبا عکسی از خود در کنار محمد بحرانی و پیمان فاطمی در پشت صحنه مهمونی۳ منتشر کرد.

در فصل سوم مهمونی (مهمانی)؛ محمد بحرانی صداپیشه آقای همساده و ببعی، هوتن شکیبا صداپیشه بچه، شاباش، دیبی، خونه بغلی و پیمان فاطمی عروسک گردان بچه و شاباش است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • خواهش از رقیب تایسون: جانت را بردار و فرار کن!
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی