Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از اقدام شنیع سگ آزاری و در نهایت سگ کشی یک فرد ناشناس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و جریحه دار شدن عواطف و احساسات افکار عمومی ،امین رنجبر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد دستور ویژه ای را برای دستگیری فرد خاطی صادر و فرد خاطی با پیگیری ضابطین قضایی و انتظامی دستگیر و علیه وی اقامه دعوی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دستگیری یعقوب.م و صدور قرار بازداشت از سوی دادستان پارس آباد فرد خاطی روانه روانه بازداشتگاه شد تا پرونده مرحله صدور رای لازم را طی کرده و دستور مقتضی در خصوص فرد خاطی صادر گردد.

اگر چه سگ کشی، به معنای اخص آن در قوانین جزائی ایران جرم انگاری نشده، با این وجود، موضوع ضمان و جبران خسارت در قانون مدنی و قانون مسئولیت مدنی و همچنین جریحه دار شدن عواطف و احساسات عمومی، همراه باالزامات قانونی مقرر در اصل ۵۰ قانون اساسی به جهات حفاظت از محیط زیست بعنوان یک وظیفه ای همگانی، مساله ای جداگانه و قابل تعقیب، از حیث حقوقی و قانونی می باشد. مع الوصف، در صورت کشتار حیوانات مانند سگ ها موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و متاثر شدن عواطف انسانی، به ترتیب مقرر در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی گردد؛ در این حالت، مسئولیت کیفری و قانونی مرتکب به تحمل یک ماه تا یکسال حبس مفروض است.

صرفنظر از مذموم بودن ایذاء و آزار حیوانات به اشکال گوناگون، تکرار و تدوام این روند، زنگ خطری جدی نسبت به وضعیت محیط زیست و حیات حیوانات در ایران و متاثر شدن افکار عمومی و رسانه ها بوده و سبب طرح مسئولیت های حقوقی و بین المللی دولت ایران و عاملین آن، حسب مورد خواهد بود که بر لزوم رعایت حقوق حیوانات و تضمین حفظ حقوق آنها و نیز پیشگیری از تکرار حیوان آزاری و تعقیب مراتب ، همراه با ” تدوین نظام جامع حقوق حیوانات در ایران” تاکید می گردد.

لازم به توضیح است اقدام اخیر قانونی و شایسته دادستان پارس آباد مبنی بر پیگیری حقوق عامه که با تحسین افکار عمومی و استقبال رسانه ها همراه شده است، در راستای صیانت از حقوق عامه و از وظایف دستگاه قضاست که اقدامی شجاعانه و تحسین برانگیز محسوب می گردد.

رضا امیرپور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آزار و اذیت انقلاب حقوق دولت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند