Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال، گفت: تفاهم‌نامه همکاری با ادارات میراث فرهنگی استان‌های همجوار با هدف گسترش مناسبات همکاری با استان سمنان به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« مهدی جمال» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری نقش موثری در معرفی کشور و استان‌ها خواهد داشت، گفت: در این نمایشگاه که از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد سمنان تفاهم‌نامه همکاری با ادارات میراث فرهنگی استان های همجوار را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان  به عنوان ارتباط با هشت استان کشور می‌تواند مقصد مناسبی برای این گردشگران قلمداد شود، اظهارداشت: با توجه به گران بودن نرخ ارز و ترافیک سنگین جاده‌های شمال سمنان می‌تواند جایگزین مناسبی برای شهرهای همجوار باشد از این‌رو با مدیران کل میراث فرهنگی تهران و قم پیرامون این موضع رایزنی‌های لازم صورت گرفت.

 

وی بابیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی تلاش شد تا ظرفیت و قابلیت‌های استان به خوبی معرفی شود، ابراز داشت: این موقعیت می‌تواند بهانه خوبی برای مطرح کردن سمنان جهت مقصد گردشگری باشد.

 

جمال بابیان اینکه غرفه سمنان به نسبت سایر استان ها بازدیدکنندگان خوبی داشت، تصریح کرد: تلاش شد تا ظرفیت گردشگری شهرهای استان سمنان به نحو مطلوب معرفی شود که با توجه به‌پیش رو بودن ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد امری تحقق‌یافتنی است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، بابیان اینکه استفاده از الگوی اقامت بومگردی برای غرفه سمنان در استقبال گسترده عموم موثر بود، اضافه کرد: حمایت از بخش خصوصی در غرفه استان سمنان مشهود بود به طوری که به صورت رایگان زمینه شرکت بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، آژانس‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی و غیره در این نمایشگاه فراهم شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی حادثه تروریستی زاهدان وزیر ارشاد خبرگزاری شبستان حمله تروریستی حادثه تروریستی ظرفیت و قابلیت های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد