Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌البرز- پیمان دانش کار آراسته با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار دانشجو در سطح مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تحصیل می کنند، ‌گفت: ۴ مرکز جدید به فعالیت های توسعه ای دانشگاهی علمی کاربردی البرز افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پیمان دانش کار آراسته  رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز عصر شنبه در حاشیه برگزاری نخستین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از یکصد نفر فارغ التحصیلان منتخب مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تقدیر شده است این در حالی است که در کنار آن از دانشجویانی که در جشنواره های مختلف فرهنگی موفق به کسب مقام شده اند نیز تجلیل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تعداد دانشجویان و با احتساب تعداد فارغ التحصیلانی که هر کدام از مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان البرز هستند ظرفیت و سهمیه را برای معرفی فارغ التحصیلان منتخب تعیین کرده ایم که در این خصوص نسبت به آن اقدام کرده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه در هر کدام از مراکز علمی کاربردی البرز نیز مراسمی جداگانه و به منظور تجلیل از تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه برگزار می شود، افزود: شاخصه هایی که ملاک انتخاب دانشجویان منتخب بوده است موفقیت هایی است که آنها در زمان تحصیل در حوزه های مختلف کسب کرده اند.

دانش کار آراسته گفت: تعدادی رشته تحصیلی جدید به ظرفیت مراکز دانشگاهی ما افزوده شده است به گونه ای  هر مرکز از یک تا ۵ رشته جدید بر حسب ظرفیت خود خواهد داشت.

‌وی ادامه داد: در مقابل یک سری رشته هایی که از گذشته در دانشگاه علمی کاربردی ‌بود و ظرفیت شغلی جامعه برای این موارد پر شده است قاعدتا از مجموعه رشته های دانشگاه حذف شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی مهارتی و شغل محور است، گفت: در نتیجه این اهداف اگر شغل مورد نظر در بازار اشباع شده باشد به یقین در آن رشته دانشجویی نمی پذیریم و در مقابل بر حسب نیاز جامعه رشته های جدیدی تدوین و تصویب شده و به اجرا گذاشته می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز به فعالیت های توسعه ای برای افزایش تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی در البرز اشاره کرد و گفت: ۴ مرکز جدید به این ظرفیت ما در البرز افزوده خواهد شد که امیدواریم برای سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ بتوانیم برای برخی از آنها شروع به کار کنیم و از طریق سازمان سنجش جذب دانشجو برای این مراکز داشته باشیم.

وی افزود: در حال ۲۷ هزار دانشجو در سطح مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تحصیل می کنند که بخشی از آنها فارغ التحصیل می شوند، از سویی آمادگی پذیرش ۱۲ هزار دانشجوی جدید را داریم.

 دانش کار آراسته ادامه داد؛ اگر افرادی علاقمند به تحصیل در رشته های مهارتی باشند می توانند در دانشگاه علمی کاربردی رشته های موردنظر خود را پیدا کنند و پشت در این دانشگاه نمی مانند.

این مسئول  با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس عملکرد دانشجو در دیپلم های نظام های آموزشی تحصیلی مدارس انجام می شود، گفت: مطابق با عملکرد سوابق تحصیلی و مشخصاتی که نیاز دانشگاه علمی کابردی برای پذیرش در یک رشته دانشگاهی است ثبت نام متقاضیان تحصیل انجام می شود و از طریق سازمان سنجش پذیرش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این میان اگر فرد متقاضی از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار باشد و در رقابت برای پذیرش در ظرفیت ما قرار گیرد  بدون شرکت در کنکور ثبت نام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با آموزش و پرورش داریم نسبت به معرفی مراکز علمی کابردی در هنرستان ها برای جذب دانش آموزان سال اخر اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: از امسال برنامه هایی برای دانشجویان دانش آموزان دوره اول متوسطه داریم که از پایه ششم دبستان وارد دبیرستان شده اند و قصد ما معرفی ظرفیت های دانشگاه عامی کاربردی به این دانش آموزان است تا با آینده شغلی مناسب برای خود آشنا شوند.

دانش کار آراسته در پایان با بیان اینکه از پنل های اطلاع رسانی از جمله ارسال پیامک نیز برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های دانشگاه علمی کاربردی استفاده می کنیم، ‌گفت:  در مناسبت هایی از جمله هفته هایی که به نام  مشاغل است و یا در یک زمان های خاص پذیرای حضور دانش آموزان ور مراکز علمی کاربردی هستیم تا با ظرفیت های ما اشنا شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

به دنبال راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با هدف بسترسازی جهت استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی بخش‌های مختلف این دانشگاه، نشست تخصصی درآمدی بر هوش مصنوعی، با حضور جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد. 

در این نشست که از سوی مدیریت پژوهشی معاونت آموزش و پژوهش با همکاری مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه برگزار شد، احسان احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن معرفی ظرفیت‌های مختلف هوش مصنوعی به ارائۀ توضیحاتی درخصوص مسیر‌ها و بستر‌های مختلفی پرداخت که اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، می‌توانند در حوزۀ هوش مصنوعی طی کنند. 

او همچنین با تشریح زیرساخت‌های ایجاد شده در مرکز نوآوری هوش مصنوعی، از آمادگی این مرکز برای پردازش داده‌های گسترده و همچنین کمک به افزایش اعتبار نتایج مطالعه‌های علمی خبر داد که نیازمند استفاده از بانک‌های داده‌ای با داده‌های متعدد و پرشمار هستند. 

علیرضا راستی، مدیر پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مرکز هوش مصنوعی این دانشگاه فرصت ارزشمندی را برای تقویت فعالیت‌های علمی مرتبط با این حوزه در اختیار دانشگاهیان قرار داده است، از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این مرکز خبر داد.

او افزود: به زودی نشست‌های دیگری برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه با مقوله هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.
راستی گفت: امیدواریم این برنامه‌ها در کنار رویکرد‌های حمایتی مجموعه مدیریتی دانشگاه بتواند زمینه لازم برای آغاز فعالیت‌های مختلف حوزۀ هوش مصنوعی را در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس، ایجاد کند. 
این نشست، نخستین برنامه از سلسله نشست‌هایی بود که در جهت کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در سطح فعالیت‌های دانشگاهی و همچنین کمک به رفع نیاز‌های جامعه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)