Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزگزد تخصصی روند تخصصی همکاری های علمی بین المللی، چالش ها و فرصت ها صبح امروز در دانشگاه علم و صنهت برگزار شد.
دکتر قهرمانی معاون بین المللی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: ارتباط مجموعه وزارت علوم و بهداشت در تعاملات بین المللی مناسب بوده و اتحادیه اروپا نقش خوبی را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بیشترین تعاملات را داریم و پس از آن کشور اسپانیا قرار دارد. در بخش علوم، تحقیقات و نوآوری عمده ترین سرمایه گذاری اروپا در‌ هورایزن ۲۰۲۰ است که به هورایزن اروپا تبدیل خواهد شد‌ و‌ تا ۲۰۳۰ به طول خواهد انجامید.

معاون بین المللی‌دانشگاه تهران گفت: در بخش‌ آموزش به بحث های مختلفی‌ پرداختیم به عنوان مثال متقاضی هورایزن ۲۰۲۰ برای کشور ایران کمتر است.

وی اظهار‌داشت: ما مشکل تعامل بین دو کشور را برای ویزا و انتقال پول داریم، قرار است برای این موضوع راهکارهایی در نظر گرفته شود. دانشگاه های مختلف اتحادیه اروپا باید خودشان راهکارهایی در نظر بگیرند و پولی را با مذاکره در اختیار طرفین قرار دهند. توسعه ایران در طرح های پژوهشی مورد توجه اتحادیه اروپا قرار گرفت. مطالعات اروپا شناسی در ۳ دانشگاه آغاز شده است.

قهرمانی بیان کرد: جلسه مثبتی با کارشناسان، مدیر کل و کمیسیون پژوهش اروپا داشتیم، همچنین با یکی از دانشگاه های شاخص بلژیک جلسه ای برگزار شد که آن ها در جلسه ای اعلام کردند، خرسند خواهند بود با دانشگاه های کشور ارتباط علمی داشته باشند.

وی افزود: یکی از بزرگترین‌چالش های ما با اتحادیه اروپا مشکلات سیاسی است که ممکن است مانع برخی همکاری ها شود اما در صورتی که همکاری و ارتباط علمی ایجاد شود.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود