Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@14:42:08 GMT

رونالدو توانایی شکستن این رکوردها را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۲۰۴

رونالدو توانایی شکستن این رکوردها را ندارد

رقابت بین مسی و کریس همچنان ادامه دارد. به خصوص اینکه در این سال‌ها لئو صاحب رکورد‌هایی شده است که به نظر می‌آید رونالدو باید بی‌خیال شکستن آن شود.


به گزارش صدای ایران از خبر ورزشی، رقابت لیونل مسی و کریس رونالدو در یک دهه اخیر بدون تردید در تاریخ فوتبال کم‌سابقه بوده است. بازیکنانی که تقدیر آن‌ها را به هم گره زد و در قالب ستاره‌های بارسلونا و رئال‌مادرید رودرروی هم قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دهه تقابل این دو نفر بالاخره با جدایی کریس از رئال و پیوستنش به یوونتوس از حالت مستقیم خارج شد. اگرچه این دو از هم دور شده‌اند، اما رقابت بین مسی و کریس همچنان ادامه دارد. به خصوص اینکه در این سال‌ها لئو صاحب رکورد‌هایی شده است که به نظر می‌آید رونالدو باید بی‌خیال شکستن آن شود.


۴ توپ طلای متوالی
لیونل مسی حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ موفق شد برای ۴ سال متوالی جایزه توپ طلا را مال خود کند. عنوانی که بعید است کریس بتواند آن را تکرار کند. رونالدو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ توانست ۴ بار توپ طلا را فتح کند. در واقع اگر عنوان سال ۲۰۱۵ مسی نبود کریس می‌توانست ۵ بار پیاپی به این عنوان برسد. مسی با این توپ طلا هم رکورد‌های کریس را خراب کرد و هم رکورد خودش را سالم نگه داشت. البته هر دو بازیکن با ۵ عنوان کلی توپ طلا در جایگاه یکسانی قرار دارند و در سال ۲۰۱۸ این عنوان را بعد از سال‌ها به لوکا مودریچ واگذار کردند.


۶۰+ گل در ۲ فصل متوالی
وقتی صحبت از آمار گلزنی بالای ۵۰ گل می‌شود نام کریس می‌درخشد، اما زمانی که از بالای ۶۰ گل صحبت است باید دست لیونل مسی را به علامت فرد پیروز بالا برد. لیونل مسی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ و ۲۰۱۳-۲۰۱۲ موفق شد به ترتیب ۷۳ و ۶۰ گل به ثمر برساند تا تنها بازیکنی باشد که در دو فصل متوالی بیش از ۶۰ و ۷۰ گل در تمامی تورنمنت‌ها می‌زند. پیداست که چنین کاری از رونالدوی ۳۴ ساله برنمی‌آید. آقای گلی سری A و کفش طلای اروپا می‌تواند بهترین عناوین گلزنی کریس در یوونتوس باشد.


۲۶ گل کاشته
همان‌طور که کریس با رفتن از لالیگا توانست یکسری رکورد‌های جدید را به نام خودش بزند، بعضی از رکورد‌ها را هم برای مسی فراهم کرد. یکی از رکورد‌هایی که مسی خیالش از بابت امن بودن آن راحت است به گل‌هایش از روی ضربه ایستگاهی برمی‌گردد. لیونل مسی با ۲۶ گل کاشته در لالیگا رکورددار است و به نظر می‌رسد با نبود رونالدو در اسپانیا، خواهد بود.


۹۱ گل در تقویم
سال ۲۰۱۲ بدون تردید فراموش‌نشدنی‌ترین سال فوتبالی پسرک آرژانتینی بود. سالی که او در تقویم ۳۶۵ روزه موفق شد ۹۱ گل از خود به جا بگذارد و حالا حالا‌ها این رکورد را در تاریخ ثبت کند. کریس که جدی‌ترین رقیب مسی بود در سال ۲۰۱۳ توانست ۶۹ گل به ثمر برساند و هرگز مجموع گل‌های یک ساله اش به عدد ۷۰ نرسید. این یعنی از کریس ۳۴ ساله نباید انتظار حتی تکرار رکورد خودش را داشت. بنابراین مسی با خیال راحت این رکورد را هم در انحصار خود خواهد داشت.


مؤثرترین بازیکن ال‌کلاسیکو
قبل از سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، آلفردو دی استفانو پادشاه ال‌کلاسیکو بود. آلفردو ۱۸ گل زده در ال‌کلاسیکو داشت. با آمدن این دو نابغه، آمار و ارقام ال‌کلاسیکو بین لئو و کریس پخش شد. لیونل مسی با ۲۶ گل و ۱۴ پاس گل بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و حالا که کریس از اسپانیا رفته دیگر نمی‌تواند مسی را بگیرد. مسی هم از حضور در بارسلونا استفاده می‌کند و هر سال آمارش را مقابل رئال‌مادرید افزایش می‌دهد. تعداد گل‌های کریس در ال‌کلاسیکو اندازه دی استفانو بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رونالدو رکورد بازیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟

دستمال کاغذی که یک سند گرانبهاست و ارزش آن 300 هزاریورو است.

طرفداری | شخصی که واسطه امضای قرارداد لیونل مسی و بارسلونا روی یک دستمال کاغذی بود، با به حراج گذاشتن این سند ارزشمند در برابر اتهامات وارده از خود دفاع کرده است.

به گزارش رلوو، در دنیای پر زرق و برق ستارگان فوتبال، هر چیزی که به بزرگان این رشته پرهیجان و سودآور مرتبط باشد، می‌تواند ارزشمند و خاص تلقی شود. از جمله این موارد، یادگاری‌ها و اسناد مربوط به دوران ابتدایی فعالیت حرفه‌ای آنهاست. در این میان، دستمالی که در سال ۲۰۰۰ برای امضای اولین قرارداد حرفه‌ای لیونل مسی با بارسلونا استفاده شده بود، از این قاعده مستثنی نیست. این دستمال که زمانی فقط یک تکه کاغذ ساده بود، اکنون به خاطر امضای مسی و ارزش تاریخی‌اش، قیمتی معادل ۳۰۰ هزار یورو پیدا کرده است.

دعوای حقوقی بر سر یک دستمال کاغذی

مالکیت این دستمال ارزشمند، اخیراً موضوع یک دعوای حقوقی بین هوراسیو گاجیولی، ایجنت سابق مسی و جوزپ ماریا مینگلا، مدیر استعدادیابی بارسلونا شده است.گاجیولی که واسطه معامله اولین قرارداد مسی با بارسلونا بود، این دستمال را در خانه حراج بونهامز به معرض فروش گذاشته است. اما مینگلا مدعی است که این دستمال متعلق به هر دوی آنها و همچنین کارلس رکساچ، مدیر فنی وقت بارسلونا است. او خواهان این است که این دستمال در موزه بارسلونا نگهداری شود.

گاجیولی این ادعاها را متناقض و نادرست خوانده و می‌گوید که مینگوئلا فقط به دنبال جلب توجه و ارتقای جایگاه خود در رسانه‌ها از طریق این حراج است. او همچنین تأکید می‌کند که مالک این دستمال بوده و مینگلا هرگز آن را از او درخواست نکرده است.

ادعای عجیب مینگلا

مینگلا در اظهاراتی عجیب، گاجیولی را راننده خانواده مسی خوانده است. گاجیولی در پاسخ به این ادعا گفت:

من برای شغل رانندگان احترام زیادی قائلم. خوشحالم که مینگلا گفت که من راننده خانواده مسی بوده‌ام،  اگرچه لحن او توهین‌آمیز بود و باید عذرخواهی کند. اما این درست نیست. من راننده آنها نبودم.

ابعاد تاریخی این سند گرانبها

این دستمال فقط یک شیء ارزشمند  نیست، بلکه یادآور اولین قدم‌های لیونل مسی در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ است. حفظ و نگهداری از این دستمال می‌تواند به عنوان بخشی از تاریخچه این ورزش محبوب تلقی شود. وضعیت این پرونده در حال حاضر در دادگاه پیگیری می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه کسی مالک نهایی این دستمال تاریخی خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • 7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟