Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع مبارزه به فساد که در فرازهایی از بیانیه آمده است، اشاره و عنوان کرد: موضوع مبارزه با فساد یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است و بارها به اشکال مختلف به دولت، مجلس و قوه قضاییه گوشزد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه دستگاه ها و نهادها نتوانستند کارنامه موفقی بعد از چهل سال در مبارزه با فساد داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس به قانون «از کجا آورده ای؟» اشاره کرد و گفت: اخیراً اصل ۴۹ قانون اساسی که به «قانون از کجا آورده‌ای؟» معروف است و باید در مورد مسئولین و کسانیکه به بیت المال دسترسی دارند، اجرا شود، با طرحی مرتبط از سوی نمایندگان برای تحقق، پیشنهاد شد و متأسفانه این طرح در مجلس رای نیاورد.

کوچکی نژاد ادامه داد: اراده مبارزه با فساد در مجلس هم بسیار ضعیف است و از آن سو دستگاه های نظارتی باید به حساب مسئولان رسیدگی کنند ولی از مبارزه با فساد عاجز هستند، به اعتقاد من مبارزه با فساد در شرایطی که فساد در بدنه دولت، مجلس و قوه قضاییه هست، باید توسط نیرویی خارج از این دستگاه ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حتی دستگاه های نظارتی قوه قضاییه هم عاجز هستند که با فساد شدید در داخل قوای سه گانه مبارزه کنند، و یک بحث مقام معظم رهبری این است که در دهه پنجم نظام جمهوری اسلامی، برای مبارزه با فساد حرکت های انقلابی انجام گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس در همین رابطه افزود: یکی از حرکت های انقلابی مبارزه با فساد این است که مبارزه با فساد به نحوی باشد که مسئولان خود را نبینند و تلاش کنند برای مردم کار کنند. بیت المال امانتی در دست مسئولان است ولی متأسفانه برخی از مسئولین که دسترسی به بیت المال دارند، برداشت هایی از بیت المال برای خود و اطرافیان انجام داده اند و همین باعث شده که نگرانی هایی در مردم ایجاد شود.

کوچکی نژاد همچنین بیان کرد: گاهی مسئولان تصور می کنند که یک لایه بالاتر از مردم هستند و باید زندگی اینها بالاتر از زندگی مردم عادی باشد و برای چنین ساختار شکنی هایی نیاز به مجموعه های انقلابی قدرتمند هست.

وی تأکید کرد: فساد موجود نشان دهنده این است که در دهه پنجم انقلاب باید یک خانه تکانی شدیدی در داخل دستگاه ها انجام دهیم و با هر چیزی که موجب نگرانی مردم و موجب فساد است، مبارزه کنیم و در این مسیر مردم هم کمک کنند.

کد خبر 4543995 اکرم سادات حسینی شبستری

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب جبار کوچکی نژاد رهبری مبارزه با فساد مالی کمیسیون آموزش و تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است