Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری با اشاره به سهم ایران در حوزه علم و فناوری از روابط بین‌الملل گفت: باید زمینه‌های پذیرش دانشجویان غیرایرانی را در دانشگاه‌های داخل بیش از پیش توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در صبح امروز در نهمین نشست سراسری مدیران و معاونان بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری مراسم تقدیر از فعالیت‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها در سال ۹۶-۹۷ برگزار شد، گفت: تمامی تغیرات و تحولاتی که در حوزه بین المللی تاکنون به آن اشاره شده است حاصل حرکت قوی و راهبرد‌هایی است که به طور مستمر انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حوزه علم و فناوری جایگاه خوبی داریم، اما سهم خوبی از روابط بین الملل در حوزه علم و فناوری نداریم.

غلامی بیان کرد: با توجه به سابقه دیرینه مراکز علمی کشورمان و اینکه افتخار داریم قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا را در ایران داشته باشیم باید سهم خود را از روابط بین الملل در حوزه علم و فناوری بالا ببریم.

به گفته وی بسیار مورد انتظار است که فاصله ایجاد شده را با سرعت و قدرت طی کنیم.

وزیر علوم بیان کرد: تاکنون در حوزه عرضه دستاورد‌های علمی توانسته ایم به جایگاه‌های خوبی برسیم؛ لذا باید در حوزه بین الملل هم چنین موفقیتی را برای خود به ارمغان بیاوریم.

وی در خصوص مبادله دانشجو با دانشگاه‌های سراسر دنیا اظهار داشت: دانشجویان ما عمدتا در دانشگاه‌های مختلف دنیا پذیرفته می‌شوند و موفق عمل می‌کنند بدون تعارف هر کدام از دانشگاه‌های دنیا در بخش پذیرش دانشجویان ایرانی را که سابقه خوبی از خود نشان داده اند در اولویت قرار می‌دهند، اما ما در پذیریش دانشجویان خارجی خوب عمل نکرده ایم. علیرغم آن دانشگاه‌های ما میزبان دانشجویان غیرایرانی متعددی هستند، اما این دانشجویان صرفا در رشته‌هایی که شرایط تحصیلش در ایران فراهم است (مثل رشته زبان و ادب فارسی) تحصیل می‌کنند یا اینکه برای آن‌ها شرایط حمایتی را در دانشگاه‌های خود فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از وظایف ما در حوزه روابط بین الملل توسعه زمینه‌های پذیریش دانشجویان غیرایرانی است که باید در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

به گفته وی یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این مسیر ما را همراهی کند ورود به همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های سراسر دنیا است یا ایجاد شعبه‌های دانشگاه‌های ایرانی در خارج از کشور.

غلامی بیان کرد: ظرفیت دانشگاه‌های بزرگ ما در اکثریت رشته‌های علمی و تخصصی علاوه بر رشته‌های مختص ایران بالا است و ما می‌توانیم از این پتانسیل در جهت پذیرش دانشجویان خارجی بهره بگیریم لذا باید این موضوع را با قدرت بیشتری پیگیری کنیم.

وزیر علوم گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه توسعه کشور و همچنین دستورالعمل‌های تعیین شده در وزارت علوم تمامی محور‌های برنامه‌ها با تمرکز بر توسعه روابط بین المللی پی گرفته می‌شود چرا حاصل آن انتقال دانش و فناوری به داخل کشور و توسعه دیپلماسی علمی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی پذیرش دانشجویان غیرایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی