Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه «خنياگران مهر» در چهارمين شب سي و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر با رهبري «بهزاد عبدي» و خوانندگي «محمد نويد نورزوي» روي صحنه رفت. در اجراي «خنياگران مهر» که تمام نوازندگانش را بانوان موسيقي ايران تشکيل مي‌دادند پرواز (قانون و ارکستر) اولين قطعه­اي بود که توسط گروه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد عبدي در اين کنسرت شنبه شب بدون آنکه چوب دستي رهبري همراه داشته باشد با دستانش گروه را رهبري کرد. رهبري احساسي که بر اساس حال و هواي قطعات مختلف شيوه مديريتش بر گروه را هم تغيير مي‌داد.
«صدا سديفي» در اين قطعه به عنوانِ سوليست حضور داشت. چيدمان قطعات به شکل قالب اجراي يک قطعه­سازي و بعد از آن حضور خواننده و ارائه يک تصنيف بود. بعد از اتمام قطعه پرواز، «محمدنويد نوروزي» به روي صحنه آمد و ضمن اداي احترام به تماشاگران و رهبر ارکستر، قطعه‌ي «عشق است» را با شعري از مولوي همراه با گروه اجرا کرد. در اين بخش دوباره نوبت به اجراي موسيقي سازي رسيد. نازنين روستا نوازنده قيچک سوليست اين بخش بود و با باران مي‌رقصد را همراه گروه اجرا کرد.
در ادامه نوبت به اجراي قطعه «در محاصره» با آهنگسازي بهزاد عبدي و بر روي شعري از کاظم بهمني رسيد. محمدنويد نوروزي دوباره روي صحنه آمد و گروه را در مقام خواننده همراهي کرد.
پس از اداي احترام خواننده به حاضران در سالن و ترک صحنه براي دومين بار، ماه، سکوت و تو(کمانچه و ارکستر) رسيد. مهرنام رستگاري نوازنده کمانچه در اين بخش هم تکنوازي کرد و هم به عنوان نوازنده ساز محوري در قطعه نوشته شده توسط رهبر ارکستر، گروه را همراهي کرد.
باز هم نورزي به روي صحنه آمد و همراه گروه «سخن عشق» را با شعري از محمد علي بهمني اجرا کرد. بعد از اتمام اين قطعه بانوان هنرمند گروه به فرمان رهبر ارکستر قطعه رقصان را که اثري است با آهنگسازي «حسين عليزاده» و تنظيم «بهزاد عبدي» به عنوان قطعه پاياني بخش اول اجرا کردند.
بعد از استراحتي 10 دقيقه­ اي اعضاي گروه دوباره به روي صحنه آمدند و تک سوار( تار و ارکستر) به عنوان اولين قطعه پارت دوم با تکنوازي «هيلا فيض پور» نوازنده تار و همنوازي او با اعضاي گروه اجرا شد.
پس از اجراي «در جست‌وجوي آرامش» با شعري از غلامرضا طريقي با حضور محمدنويد نوروزي، نوبت به ترگل خليقي رسيد تا يکي از لحظه­هاي زيباي کنسرت شب گذشته را به عنوان تکنواز رباب و همنواز گروه در قطعه بزمان (رباب و ارکستر) خلق کند.
«رسواي دل» با شعري از رهي معيري آهنگسازي علي تجويدي و تنظيم بهزاد عبدي قطعه بعدي بود که فارغ از تنظيم زيباي عبدي، اجراي تحريري فرود در پايان بندي تصنيف را مي‌شود نقطه مثبت اجراي خواننده در ارائه اين اثر دانست. شورج بار آهنگي از زوينار هوانسيان با تنظيم مجدد بهزاد عبدي و خاطرات رفته (عود و ارکستر) با حضور رخساره رستمي‌در مقام تکنواز عود و همنواز ارکستر اجرا شدند و نوبت به اجراي يکي از ملودي­هاي زيباي عبدي رسيد برخي از مخاطبان موسيقي ايران پيشتر آن را با صداي محمد معتمدي شنيده بودند. «اي عشق» با شعري از غلامرضا طريقي با صداي محمدنويد نوروزي نشان داد خواننده ناشناخته فرصت زيادي براي تکميل آموخته هايش دارد!
بعد از تشويق­هاي پي در پي گروه بهزاد عبدي با اداي احترام به حاضران اعلام کرد گروه عشق است با شعر مولانا را دوباره اجرا کردند تا مخاطبانشان را به خوبي بدرقه کنند.
در اجراي شنبه شب گذشته مهرنام رستگاري نوازنده کمانچه،سمانه باروتي نوازنده قيچک آلتو، نازنين روستا نوازنده قيچک، نگين زاده وکيلي نوازنده قيچک باس، هيلا فيض پور نوازنده تار،ترگل خليقي نوازنده تار و رباب، صدا سديفي نوازنده قانون،رخساره رستمي‌ نوازنده عود، بهاره حيدري نوازنده تارباس، شيدا قاضي ني،مهرناز دبيرزاده نوازنده تمبک و عسل ملک زاده نوازنده دف و دايره اعضاي گروه خنياگران مهر را تشکيل مي‌دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمعی از بانوان بهبهان در دیدار با فرمانده انتظامی این شهرستان از اجرای  موفق وتاثیرگذار طرح نور قدردانی کردند.

در این دیدار سرهنگ کاظم نیسی؛ فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان ضمن تقدیر از بانوان این شهرستان گفت:  دراجرای مستمرطرح نور در شهرستان دارالمومنین بهبهان  این فرماندهی انتظامی باتمام تلاش وتوان در خدمت مردم شریف ومومن هستند.

وی افزود:  از همکاری  تمامی بانوان فهیم  شهرستان بهبهان در جهت همکاری در اجرای طرح نور تقدیر می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • خوشحالی عبدی یک مخاطب خاص داشت (عکس)
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است