Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:53:56 GMT

طرح جامع مدیریت شهری زنجان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۳۲۰

طرح جامع مدیریت شهری زنجان تصویب شد

زنجان - ایرنا - در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر زنجان پس از اعلام دیدگاههای اعضای شورا، طرح جامع مدیریت شهری به شرط اعمال اصلاحات و رفع مغایرت های احصا شده توسط شهرداری و بندهای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، شهردار زنجان در ارتباط با طرح جامع شهری گفت: گلایه هایی از مجموع تهیه کنندگان این طرح وجود دارد، چرا که حدود هفت سال زمان تهیه آن به طول کشیده و مدیریتی دیگری خارج از حوزه شهرداری این کار را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر مسیح الله معصومی افزود: این در حالی است که نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان در اجرای این طرح بسیار کمرنگ بوده و در یک فرصت بسیار کوتاه و در موقعیت نامناسب زمانی که شورای اسلامی شهر نسبت به بررسی بودجه اقدام می کنند این کار انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: اداره کل راه شهر و سازی در یک مدت زمان کوتاهی به شورای شهر فرصت بررسی این طرح را داد که اکنون ارائه این طرح جامع بصورت نسخه ای واحد به شهرداری ها چندان خوشایند نبوده و چنین چیزی در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح هایی که برا ی توسعه شهری ارائه می شود، انعطاف پذی بوده، زیرا شهر و جامعه محیطی پویا محسوب می شوند و زنجان نیز به لحاط 2 سال گذشته تفاوت هایی داشته در حالی که مدت 10 سال از زمان تهیه این طرح می گذرد.
شهردار زنجان ادامه داد: طرح کنونی پاسخگوی نیازهای کنونی شهر نیست و حرکت های از سوی وزارت ره و شهر سازی آغاز می شد تا نحوه مطالعه این طرح تغییر می یافت و این طرح جامع به دلیل گذشت هفت سال با توجه به تغییرات محیط شهری پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه شهر زنجان نیست.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین آن به بحث هسته مرکزی شهر باز می گردد و با توجه به نوع معماری و قرار گیری بناهای ارزشمند این طرح مشکلات زیادی دارد و در این طرح جامع تفاوت های بین مناطق شهری لحاظ نشده است.
معصومی افزود: بر این مبنا، در تهیه طرح جامع یک نسخه پیچی ثابتی انجام گرفته و این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با انتقاد از فرصت بسیار محدود برای بررسی طرح جامع مدیریت شهری زنجان گفت: براین مبنا اگر شورا تایید کننده این طرح بود نظرات باید لحاظ شود، این چه قانونی است که از یک طرف می گوید شورا باید تایید کننده طرح باشد اما از طرفی دیگر می تواند ان را تایید نکند.
سجاد خدایی افزود: این موضوع نشان دهنده این است که نقش شوارها چندان توجه نشده و بیشتر نقش تشریفاتی به خود گرفته اند و این موضوع نیز در این مساله مهم به خوبی نمایان است.
وی اظهار داشت: بر این اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر نوک پیکان خدمات شهری محسوب می شوند و در این میان خدمات متعددی به شهروندان ارائه می کنند و بحث نظرات این بخش باید پر رنگ تر دیده شود و متاسفانه این مهم رخ نداده است.
این مسئول اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی 75 هکتار از زمین های خود را در این طرح وارد کرده و اما تعاونی های شهر با قدمت 20 ساله به تعداد 8 هزار و 500 خانوار توجهی نشده است.
وی اظهار داشت: طرح جامع مدیریت شهری مهمتر از بودجه ، تصمیمات و پروژه های کلان شهری است و باید با کارشناسی نگاه مدیریتی داشت و مشکلات مردمی را نیز اعمال کرد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: حتی این موضوع احتمال رایزنی بخش دولتی، تعاونی و بخش خصوصی و با مشاوران طرح وجود داشته و این موضوع باید تعیین تکلیف شود و موضوع دیگر اینکه شهرمان به منطقه ویلایی نیاز دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري مديريت شهري طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: حل گره‌های ترافیکی شهرکرد یکی از دغدغه‌های شورای ششم است و باید اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مصطفی حیدری امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با بیان این‌که شورا نهادی مردمی و مستقلی است که بر اساس اصل هفتم قانون اساسی وظیفه تصمیم‌گیری و اداره امور محلی را بر عهده دارد، اظهار کرد: در طول ۳۳ ماهی که از آغاز کار شورای ششم شهرکرد می‌گذرد، تعداد ۲۷۰ جلسه علنی و غیرعلنی شورای شهر تشکیل شده و بیش از هزار و ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات شهروندان از تصویب بودجه و بهای خدمات، تعرفه و نرخ ناوگان حمل و نقل گرفته تا مصوبات شهرداری، شهروندان، پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

وی افزود: هفت کمیسیون تخصصی در شورای شهر شهرکرد وجود دارد که شامل کمیسیون حقوقی و نظارت، کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی ایثارگران و بانوان، کمیسیون املاک و امور اداری، کمیسیون خدمات شهری، فضای‏سبز و بهداشت عمومی، کمیسیون بودجه، مالی و برنامه ریزی، کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، کمیسیون عمران و امور زیربنایی هستند و تا به امروز هر کمیسیون بیش از ۶۰ جلسه با افراد متخصص، فرهیخته و صاحب نظر تشکیل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: در عمر دوره ششم تاکنون به بیش از هفت هزار نامه واصله به شورا و بیش از شش هزار نامه پاسخ داده شده است، همچنین حضور در بیش از هزار جلسه خارج از مجموعه شورای اسلامی شهر، دیدارهای مردمی و بازدید و نظارت بر پروژه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

حیدری گفت: هر هفته یکی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهرکرد در خصوص مشکلات شهروندان در جلسات علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای ششم تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه بازگشایی کمربندی جنوب، جاده نمایشگاه از میدان دفاع مقدس تا کمربندی شمالی، ادامه بلوار فرهنگ و بلوار کاشانی شرقی، انجام پیاده‌روسازی و سنگ فرش و جداول، تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمده بدهی‌های شهرداری، پیگیری و تصویب مصوبات توسعه و تقویت فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری از جمله پیگیری‌های ست که در شورای ششم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: تقویت سرمایه‌گذاری و پیشرفت چشم گیر مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی می‌توان از جمله اقدامات مهم این دوره شورای دانست.

حیدری اضافه کرد: بودجه شهرداری شهرکرد و نه سازمان تابعه در سه سال اخیر رشد ۴۰ درصدی داشته و بودجه عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی بین شهروندان و توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرکرد باید با تسریع در روند توسعه و آبادانی صورت بگیرد، ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید بیش از ۳۵ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی و رفاه شهروندان، خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری، خرید دستگاه تولید قطعات بتنی و پیگیری برای دریافت قیر دولتی به میزان قابل توجه و شکستن طلسم چند ساله و آغاز نهضت آسفالت را می‌توان از اقدامات امید آفرین شورای ششم نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تصویب فروش برج دوقلو بعد از چندین سال، پیگیری برگشت تعدادی از املاک با ارزش شهرداری از تصرف برخی ادارات مانند خانه‌های سازمانی روبروی حسینیه اعظم از اقدامات مهمی بود که صورت پذیرفت.

حیدری گفت: ترافیک از دغدغه‌های مهم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد، استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است و در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری قرار دارد پیگیری و تصویب مشاور طرح ترافیک به منظور ارائه راهکارهای ترافیکی شهر و پیگیری و تلاش برای اجرای کمربند جنوبی شهر بعد از گذشت چندین سال هم در این راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم جدی شورای شهر برای باز کردن گره‌های ترافیکی شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری، در شورای دوره پنجم و توافقات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری در شهرکرد انجام و مطالعات پیشنهادی غیر هم‌سطح میدان معلم، تقاطع غیر هم‌سطح خیابان‌های آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی، اتصال غیر هم‌سطح خیابان بوعلی سینا جنوبی به کمربندی شهید حسینعلی ترکی آغاز شد، اما امروز باید اجرای پروژه را عملیاتی شود و واحد مدیریت ترافیک شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح مطالعاتی دو پروژه تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری بر اساس اولویت انجام و در اسرع وقت مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، افزود: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم را برای مدیریت شهری ضروری است و اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

حیدری گفت: پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تأمین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود. این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که روزانه مسافران زیادی از منطقه جنوب شرقی شهرکرد در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند، افزود: این منطقه هنوز پایانه مسافربری مناسبی برای مسافران ندارد و احداث پایانه مسافربری جنوب شرقی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به چابک سازی شهرداری شهرکرد در دوره ششم شورای اسلامی شهرکرد، خاطر نشان کرد: واگذاری اختیارات کامل به مدیران مناطق دوگانه و سازمان‌های وابسته برای چابک‌سازی سیستم مدیریت شهری و کاهش بروکراسی اداری که لازمه آن در ابتدا مستقل‌سازی مناطق یک و دو شهرداری و سازمان‌های وابسته بود، در این دوره شورای صورت گرفت.

وی با اشاره به شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد تصریح کرد: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود، قول این وعده را از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته شده و در شهرکرد به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

کد خبر 748045

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر