Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارواز وجود نمونه‌های تقلبی مکمل‌های تغذیه‌ای یک شرکت در بازار خبر داد و خواستار اقدام اداره کل بازرسی، حقوقی و شکایات این سازمان جهت برخورد با این موضوع شد.

دکتر مهناز خانوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه شرکت کیمیا آراد مبنی بر اعلام نمونه‌های مکمل تقلبی موجود در بازار و با توجه به استعلام‌های صورت گرفته از سامانه TTAC، ضمن تاکید بر ممنوعیت تبلیغات و فروش مکمل‌های تغذیه‌ای از طریق فضاهای مجازی و باشگاه‌ها گفت: با توجه به اعلام شرکت مذکور و تخلف صورت گرفته، تاکید می‌شود که محصول BLOTECH USA BCAA + B6 200 TAB با IRC:8254988373089260 و همچنین محصول BLOTECH USA BCAA + B6 – TAB 340 TAB با IRC:2295145357294003، تا تاریخ ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱.۶ به صورت گواهی ثبت فیزیکی می‌باشند و در سامانه الکترونیکی به حالت در "انتظار تأیید" هستند.

وی افزود: همچنین محصول HMB 1000 MG/180 TABL با IRC:8718791397045024 تا تاریخ ۱۴۰۰.۸.۲۱ و همچنین محصول L- CARNITINE 1000MG 1000 MG/60 TABL با IRC: 4987372345570258 تا تاریخ ۱۴۰۰.۹.۱۲ در سامانه فعال هستند.

خانوی همچنین از مدیرکل بازرسی، حقوقی و شکایات سازمان غذا و دارو خواست که با توجه به اینکه مکرراً طبق ضوابط جاری اعلام شده است که تبلیغات و فروش مکمل‌های تغذیه‌ای از طریق فضاهای مجازی و باشگاه‌ها ممنوع بوده و مضاف بر اینکه نمونه‌های تبلیغاتی مورد اشاره با توجه به اعلام شرکت، تقلبی نیز می‌باشند و با سو استفاده از نام و نشان شرکت مبادرت به تبلیغات و فروش در سطح عرضه کرده‌اند، طبق مقررات و ضوابط در اسرع وقت اقدام لازم به عمل آورده و این اداره کل را از نتیجه اقدامات مطلع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سلامت مکمل غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رستمی گفت: علاقمندان می‌توانند بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، افزود: موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم واقع شده و نمونه تاکسیدرمی گونه‌های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی زنجان که از لحاظ ساختمان و طبقه بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی در خور توجه در سطح کشور است و با اقداماتی که انجام گرفته در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

در این موزه، نمونه‌های نادر گیاهی، جانوری و کانی استان زنجان جمع آوری و به صورت نمایشگاهی که نمایانگر اکو سیستم متنوع استان است، طراحی و ارایه شده است.

از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.

در موزه تاریخ طبیعی زنجان غرفه‌هایی که نمایانگر اکوسیستم‌های متنوع استان است طراحی و به صورت بسیار زیبایی مجسم شده و همچنین نمودی از غار‌های آهکی و تشکیلات استالاگیت و استالاگمیت استان به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگواره‌ها و نمونه‌هایی از برخی کانی‌ها و سنگ‌های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک و سه تا ۹ اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

شعار هفته زمین پاک در سال ۱۴۰۳ " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" است.

دیگر خبرها

  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!