Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه، در یکصد و سی و ششمین نشست خبری خود با اشاره به اینکه مردم در چهلمین سال انقلاب و ورود به دهه پنجم در ۲۲ بهمن شگفتی آفریدند و همه دنیا را از حضور پر شورشان متعجب کردند، گفت: مردم با خصورشان دوستداران ایران را خوشحال و دشمنان را ناراحت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مردم به سهم خودم متشکرم. دشمنان ما حمایت بزرگ ملت ایران را نتوانستند درک کنند و خواستند از این ملت انتقام بگیرند بنابراین جمعی از پاسداران انقلاب را به شهادت و عده ای را مجروح کردند. ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی که توسط سرویس های بیگانه و صهیونیست صورت گرفته، به سهم خود خواستارم دستگاه قضایی با کمک نیروهای امنیتی عوامل و مسببین این جریان را شناسایی و برای آنها اشد مجازات در نظر بگیرند. این مصیبت را به خانواده های محترم شهدا و به سپاه و همه نیروهای مسلح و همه ملت ایران تبریک و تسلیت می گویم.

حجت الاسلام اژه ای تاکید کرد: جفاست هر یک از مسئولین با این امت و امام نخواهند، هرچه در توان دارند در خدمت مردم بگیرند.

او در خصوص عفو گسترده بیان کرد: جمهوری اسلامی با همه دشمنی ها و کینه توزی ها از ناحیه سلطه گران از یک اقتدار و امنیت بالا برخوردار است. در این شرایط و به مناسبت ۴۰ سالگی عفو گسترده ای نسبت به سال های قبل انجام شد. این عفو چند هدف دارد ۱. اعلام رافت اسلامی ۲.فرصت مجدد به محکومین و مجرمین۳. کمک به خانواده های زندانیان. تا ماه مبارک رمضان چند مناسبت داریم اگر کسانی باشند که به صورت موردی تشخیص داده شود که ضرورتی نیست در زندان باشند در لیستی قرار گرفته به رهبری اعلام می شود تا در نهایت مشمول عفو قرار گیرند. مشمول عفو شدگان بدانند اگر مجدد مرتکب جرم شوند مجازات بعدی آنها سنگین است و دیگر مشمول عفو نخواهند شد.

او گفت: تعدادی از افرادی که مشمول عفو گسترده شده اند کسانی بودند که جریمه نقدی داشتند و مجازات نقدی آنها بخشیده شده است. کسانی هستند که مجازات شلاق داشتند که دیگر اجرا نمی شود و فرصتی داده شده به کسانی که شاکی خصوصی دارند تا بروند رضایت شاکی خود را بگیرند تا مشمول عفو شوند. از کسانی که شکایت دارند درخواست می کنم مساعدت نمایند و سخت گیری نکنند البته که حق با شاکی خصوصی است.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رئیس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند. این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود. اینکه دادگاه علنی باشد یا نباشد منوط به نظر رئیس دادگاه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جرم جمهوری اسلامی دستگاه قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: ۱۰۱۷ خانواده متقاضی طرح ۴ فرزندی قانون جوانی جمعیت هستند که در سال گذشته ۴۶۴ مورد پالایش قرار گرفتند که به تمامی این مشمولان زمین رایگان اعطا شد.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان، ساخت بیمارستان را در این شهر نیاز اصلی مردم دانست وگفت:با پیگیری‌های مستمر این شرکت عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی در این شهراسمال قوت گرفته است و مدت زمان اجرای آن سه ساله پیش بینی شده است.
رحیمی افزود: طرح‌های عمرانی متعدد و متنوعی از جمله احداث ۳ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند پارک و مرکز محله، تکمیل آسفالت و ۲۰ پروژه طراحی شهری در شهر بهارستان در دست اجراست.
وی گفت: همچنین برای سرعت در اجرای قطار شهری بهارستان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، همچنین بر پیگیری خدمات زیربنایی و روبنایی و تسریع در تکمیل طرح‌های مسکونی نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تلاش در اجرای طرح‌های دولت برای خانه دار شدن مردم رسالت اصلی این شرکت است.

دیگر خبرها

  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟