Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:36:16 GMT

عوامل بیماری‌زای ماقبل تاریخ که در یخ‌ها زنده مانده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۲۳۰

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 چندین سال پیش پسر ۱۲ ساله‌ای در سیبری در اثر ابتلا به ویروس سیاه‌زخم از دنیا رفت. این ویروس در بدن یک گوزن شمالی یخ زده بود که در اثر گرمایش زمین و آب شدن یخ خاک منجمد از دل یخ بیرون آمده بود. حدود ۷۰ درصد آب شیرین دنیا در یخ‌های موجود در یخچال‌های طبیعی قرار دارد و این یخچال‌ها شاید عوامل بیماری‌زایی را در خود نگه داشته باشند که چند میلیون سال قدمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادامه گرمایش جهانی و ذوب شدن یخچال‌های طبیعی این عوامل بیماری‌زا می‌توانند برای زندگی و سلامت انسان‌ها و حتی سایر موجودات زمین مشکلاتی را ایجاد کنند که بعضی از آن‌ها غافلگیر کننده‌تر از برخی دیگر است. در این ویدیو با روند یخ زدگی و پیامد‌های یخ‌زدایی این عوامل بیماری‌زا در یخچال‌های طبیعی بیشتر آشنا شوید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آشپزی ویدیو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • جوجه یک روزه
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟