Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:38:14 GMT

زمان بارندگی وقت مناسبی برای طبیعت گردی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۷۹۰

زمان بارندگی وقت مناسبی برای طبیعت گردی نیست

به گزارش ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیرجند افزود: سال 1395 که بارش برف را در بیرجند داشتیم با این مشکل مواجه شدیم و مردم به مکان های اطراف شهر مثل بند دره و ... رفته بودند که در آن موقع عده ای با مشکل مواجه شدند.
وی گفت: ما هم در آن موقعیت دچار سرگردانی شدیم که اولویت باز کردن جاده اصلی بیرجند - قاین است که در آن لحظه مسدود شده بود یا کمک به کسانی که در راه بند دره دچار مشکل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بیرجند اظهار داشت: زمان بارندگی وقت مناسبی برای بازدید از طبیعت آن هم با خودروهای سواری و موتورسیکلت نیست که این موضوع باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و پلیس هم در این شرایط و در صورت نیاز و برای حفظ امنیت مردم می تواند قانونی برخورد کند.
وی بیان کرد: دستگاه های مربوط در حوزه مدیریت بحران با هوشیاری کامل و رصد تحولات آب و هوایی در خصوص بارندگی هایی که داشتیم و ممکن است در آینده هم بارندگی داشته باشیم آمادگی لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی داشته باشند.
ناصری گفت: کمیته هایی که مسئولیت مهمتری در مدیریت بحران دارند همیشه در حوزه شهری آماده باشند و شهرداری به عنوان مدیر بحران شهر باید همواره موارد را پیگیری و کنترل کند.
وی تصریح کرد: تخلیه نخاله ساختمانی و زباله در مسیل های حاشیه شهر زیاد شده و این معضل همه شهر را هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ سیلاب آزار می دهد.
وی گفت: نخاله های ساختمانی و زباله هایی که در مسیل ها ریخته شده در بارندگی های اخیر در حال وارد شدن به حومه شهر است که در آینده مشکلاتی را برای شهر ایجاد می کند و از مسئولان شهرداری بیرجند تقاضا داریم گشت های خود در این خصوص را فعال کرده و پلیس هم همکاری لازم را داشته باشد.
ناصری گفت: اگر با تخلیه غیرمجاز نخاله مواجه شدند با قاطعیت برخورد شود چون این کار در مدیریت سیلاب مشکل ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: داخل شهر در زمینه آبگرفتگی بارها تذکر داده شده که شهرداری قبل از شروع بارندگی مسیر جوی ها و پل ها را رصد کند.
فرماندار بیرجند افزود: کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران هفتم و هشتم اسفند ماه در استان برگزار می شود و اعضای استانی شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی و معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران هم در این کارگاه حضور دارد.
وی گفت: براساس ابلاغی که در این خصوص به فرمانداری ها ارسال شده در 2 روز برگزاری کارگاه یادشده همه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان حضور داشته باشند و مرخصی و ماموریت برای آن 2 روز برنامه ریزی نکنند.
ناصری اظهار داشت: در مدت برگزاری کارگاه مدیریت بحران قرار شد هر کارگروهی از اقدامات سال قبل خود در حوزه سیل، زلزله و... را با تهیه بنر در ابعاد 2 متر در 90 سانتیمتر و سه سناریو در حوزه سیل و زلزله توسط کارگروه مربوط تهیه شود.
وی تصریح کرد: در بارندگی های اخیر هفته پیش موضوع انسداد جاده و ممانعت از عبور و خروج خودروها مطرح شد و لازم بود خودروهایی که متوقف می شوند، مدیریت شده و مردم اسکان موقت داده شوند.
فرماندار بیرجند گفت: به بخشداری ها و دهیاری ها ابلاغ کردیم که همه سدها و بندهای خاکی که در روستاها وجود دارد و در بالادست برخی قنوات اجرا شده، سدها و بندهایی که به دلیل اشباع بیش از حد خطر سیلابی شدن و شکسته شدن را دارند، کنترل کنند.
وی افزود: براساس گزارش هواشناسی وضعیت بارندگی ها تا پایان سال به همین شکل ادامه پیدا می کند و با توجه به اینکه خاک در همه نقاط اشباع شده و احتمال وقوع روان آب و سیلاب است، این هوشیاری را می طلبد که همه دستگاه های مربوط اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و هنگام وقوع بحران کمک کنند.
7559*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خراسان جنوبی زباله سیل شورای هماهنگی مدیریت بحران طبیعت جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،آخوندی با اشاره به اینکه محور خوسف _ قلعه زری به دلیل بارندگی دچار آبگرفتگی شدید و از بین رفتن حاشیه محور شده است گفت: رانندگان از تردد در این محور خودداری کنند.

وی افزود: آبگرفتگی منازل روستایی، تخریب محور‌های عشایری و روستایی و آسیب به قنوات در بسیاری از شهرستان‌های استان رخ داده و امدادرسانی به برخی روستا‌ها به دلیل انسداد مسیر دسترسی، تافروکش کردن سیلاب ممکن نیست.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود