Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند طی عملیاتی هجومی، کنترل تعدادی از پایگاه‌ها و مواضع ائتلاف سعودی را به دست بگیرند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۲۴ ساعت گذشته بر تعدادی از مواضع و پایگاه‌های ائتلاف متجاوز مسلط شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، ارتش یمن طی عملیاتی هجومی کنترل برخی از مواضع ائتلاف سعودی در شرق «جحفان» در جیزان را در دست گرفتند و علاوه بر وارد کردن خسارات جانی به ائتلاف، مقداری سلاح نیز به غنیمت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر، تلاش تعدادی از مزدوران ائتلاف برای نفوذ به جیزان شکست خورد و تعدادی از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

همچنین سه تک‌تیرانداز سعودی در «الفریضه» هم کشته شدند. یک منبع در همین راستا اعلام کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی تلاش مزدوران برای نفوذ به شرق «الخوبه» در جیزان را که با پشتیبانی جنگنده‌ها انجام می‌شد، را شکست دادند و تجمع آن‌ها را با توپخانه هدف قرار دادند.

طی عملیاتی در نجران هم تعدادی از مواضع ائتلاف متجاوز مابین «رشاحه» غربی و شرقی به دست ارتش یمن افتاد و تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

در ادامه این گزارش آمده، در عملیات‌های ارتش یمن در «الربوعه، شهر "دمت" در استان الضالع، شهر "خب و الشعف" در استان الجوف و حرض» نیز تعداد دیگری از مواضع ائتلاف متجاوز از دست آن‌ها خارج شد و تعداد بسیاری از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

ادامه نقض آتش‌بس الحدیده
«یحیی سریع» رئیس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی طی ۷۲ ساعت گذشته، ۵۰۸ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرد‌ه است.

بر اساس گزارش «سبأ»، سریع در ادامه گفت، ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۵۲ موشک، ۲۵۶ خمپاره و ۱۳۹ گلوله با سلاح‌های شبکه و نیمه سبک شلیک کرده است و جنگنده‌های ائتلاف به صورت گسترده بر فراز الحدیده جولان دادند.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش یمن مواضع ائتلاف متجاوز آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است