Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@04:33:46 GMT

فردا همه نگاه‌ها به بندرعباس است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۳۳۲

فردا همه نگاه‌ها به بندرعباس است

پروژه افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت نفت گاز و بنزین شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، این پروژه از جمله پروژه های صنعت پالایش نفت کشور است که در راستای افزایش ظرفیت بنزین تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز در پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور آقای روحانی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه افزایش تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی و حفظ و صیانت از محیط زیست است گفت: با بهره برداری از این پروژه ملی، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه  بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۵ و ظرفیت تولید نفت گاز به ۱۵ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۴ می رسد.

 

مهندس هاشم نامور افزود: با این پروژه و بهبود کیفیت بنزین تولیدی، میزان گوگرد آن از حدود  ppm400 به کمتر از ppm 10 کاهش و عدد اکتان آن نیز بر اساس استاندارد تعریف شده ارتقا یافت و کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه نیز با کاهش میزان گوگرد از حدود ۱۰ هزارppm  به کمتر از ppm 50 ، مطابق با استاندارد های جهانی ارتقا یافت.

 

وی بیان داشت: افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی، بهینه­سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده­های زیست محیطی، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیتها و امکانات داخلی، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد و مستمر، ارتقا سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقا توانمندی شرکتهای داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، حرکت به سمت خودکفایی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب که تمامی عملیات اجرایی این پروژه با همکاری کارشناسان، متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی صورت گرفته است گفت: برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس ۶۰ میلیون نفر -  ساعت کار اجرایی صورت گرفته است.

 

مهندس ناور با اشاره به اینکه کار راه اندازی این پروژه از سوی کارکنان و متخصصان  متعهد و مسئولیت پذیر پالایشگاه بندرعباس بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه حادثه اجرا شد گفت: در این پروژه ملی برای ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

 

وی بیان داشت: در این طرح، واحدهای مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز و تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و بازیافت گوگرد و همچنین واحد های جانبی مانند ۱۷ دستگاه مخزن ذخیره فرآورده های نفتی، آبشیرین کن، واحد تولید نیتروژن، سه دستگاه مشعل گازهای مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق ۴۲ مگاواتی احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز، واحد جدید بنزین سازی آن شامل سه ﺑﺨﺶ اصلی ﺗﺼﻔﯿﻪ ﻧﻔﺘﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ، اﮐﺘﺎن اﻓﺰا و اﺣﯿﺎ ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺴﺖ و همچنین بخش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎی سبک واحد ایزومریزاسیون با حضور رئیس جمهور در اسفند سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

 

 مهندس نامور افزود: در سال گذشته با بهره برداری از فاز نخست این پروژه، روزانه چهار میلیون لیتر بنزین به ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس افزوده شد و ظرفیت کلی تولید بنزین دراین پالایشگاه به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد

یحیی خورشیدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: رسانه‌ها داری قدرت فوق‌العاده هستند و نوع نگاه و بیان اخبار به منظور اطلاع‌رسانی در فرآیند زندگی مردم تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان تویسرکان بسیار فرهنگی و مذهبی هستند افزود: با وجود تهاجم فرهنگی جدی دشمن در قالب جنگ ترکیبی و ابزار فضای مجازی مردمان این شهرستان همچنان بر ارزش‌ها و آرمان خود محکم ایستاده اند و می‌توان گفت نقش خبرنگاران برای حفظ و صیانت از خانواده ها بسیار پر رنگ است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان تصریح کرد: یادآوری روحیه ایثار، جانبازی و گذشت رزمندگان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید یک ضرورت است.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه اهالی رسانه با بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها می‌توانند در روند رشد شهرستان به مسؤولان کمک کنند خاطرنشان کرد: امروز همه می‌دانند فضای مجازی همانند یک تیغه دو لبه در کشور ما در حال فعالیت است و اصحاب رسانه می‌توانند برای پویایی شهرستان تلاش کنند.

وی اذعان داشت: در جلسه‌ای به اعضای شورای شهر تقاضا برای ایجاد یک خیابان موازی در طرح تفصیلی برای خیابان انقلاب و باهنر به منظور رفع ترافیک داشته ام و امیدواریم این امر مورد توجه و پیگیری شورا قرار بگیرد تا هرچه زودتر از این بار ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی طرح‌ها و برنامه‌ها در جای خود و وقت خود به نتیجه نمی‌رسند که لزوم توجه به موقعیت و مکان در انجام پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است تشریح کرد: در کارها و اقدامات انجام شده نباید افراط و تفریط کرد بلکه اولویت‌ها بر اساس نیازهای شهرستان باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات نانوایی‌ها کشوری است افزود: اما تلاش خواهیم کرد نارضایتی در بحث نان را در شهرستان کاهش دهیم.

مدیران شهرستان باید چشم انداز خود را وسیع کنند و پروژه‌ها حداقل برای ۵۰ سال دیگر برنامه ریزی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان یادآور شد: پروژه‌ها به گونه‌ای تعریف شود که پیوست فنی و فرهنگی داشته باشند و برنامه‌های ارائه شده بررسی و بر اساس اولویت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردار هستند افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ نمایند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در شهرستان باشیم.

کد خبر 6085929

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها