Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:30:24 GMT

برای حل مشکلات در شرایط تحریم کمک می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۵۱۴

برای حل مشکلات در شرایط تحریم کمک می کنیم

اصفهان- ایرنا - رییس بازرسی کل کشور گفت: خط اول این سازمان در برنامه و اجرا، پیشگیری است و در این شرایط اقتصادی و تحریم های ناعادلانه تا جایی که می توانیم برای حل مشکلات، کمک می کنیم.

به گزارش ایرنا، ناصر سراج روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان در سالن اجتماعات دادگستری افزود: قبول داریم که مشکلات هست و برای خانواده های زیر سطح متوسط سخت است اما اگر مقدار دیگری تحمل کنیم، این دشواری ها پشت سر گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه شرایطی که برای ایران درست کرده اند، عادی نیست، اظهارداشت: با وجود همه این مشکلات و برخی دشمنی ها که حتی اجازه ورود غذا از طریق کشتی ها را نمی دهند ما از امن ترین کشورهای دنیا هستیم.
سراج با بیان اینکه ما از این پیچ مشکلات عبور خواهیم کرد، افزود: بر اساس برخی شواهد خود شخص ترامپ رییس جمهوری امریکا به برخی شرکت های خارجی تماس می گیرد و آنها را بدلیل همکاری با ایران تهدید می کند اما بدون شک در این راه شکست خواهد خورد.
رییس بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه وضعیت کشورمان با وجود 40 سال تحریم از بسیاری از کشور های منطقه بهتر است، تصریح کرد: هر چند نباید همه مشکلات را به گردن امریکا بیندازیم و باید خودمان با هم همدل باشیم و توقع ها را پایین بیاوریم.
به گفته وی اگر دولت تضمین دهد که قیمت دلار و طلا بالاتر یا پایین تر نمی رود، همه دلارها و سکه های پنهان شده در خانه ها به بازار عرضه می شود و ما تا سال ها از خارج بی نیاز خواهیم شد.
وی در بخشی دیگری تاکید کرد : مدیران، سرمایه های نظام هستند و هزینه های زیادی برای رسیدن آنها به این جایگاه ها شده است لذا ما حق نداریم مدیری را بدلیل یک خطا، بطور کامل نابود کنیم.
سراج با تاکید بر اینکه این سازمان تا جایی که بتواند کمک می کند، ادامه داد: اما وقتی ناچار شویم و قانون به ما اجازه ندهد، ناچاریم مدیر متخلف را به سزای اعمالش طبق قانون برسانیم.
وی با بیان اینکه ما مانند قوه قاهره هستیم و هر کاری انجام دهیم، عده ای از ما ناراضی هستند، تصریح کرد: رییس پیشین بازرسی اصفهان تا جایی که قانون اجازه می داد وارد همه بخش ها شد هر چند این مجموعه در زمینه پیشگیری اقدام های زیادی انجام داد.
رییس بازرسی کل کشور با تسلیت شهادت مزربانان لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان در حادثه تروریستی زاهدان، تاکیدکرد: نیروهای امنیتی و انتظامی عوامل این حادثه را به سزای اعمالشان می رسانند.
سراج با بیان اینکه امریکا و کشورهای غربی امسال با تبلیغ های گسترده به دنبال کاهش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بودند و بیشتر هزینه های آن توسط کشورهای منطقه از جمله عربستان تامین شد، افزود: با وجود تبلیغ های منفی و فشارهای سنگین استکبار، میزان حضور مردم در راهپیمایی در تهران و برخی استان ها 20 تا 25 درصد افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه کشورهای ضد ایران و اسلام در نشست لهستان موفق نبودند و در بیانیه آنها حتی نامی از ایران برده نشد، گفت: وقتی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزایش یافت، تیر دشمنان به سنگ خورد.
رییس بازرسی کل کشور با بیان اینکه بیشتر ترورهای انتحاری و کور، تشکیلاتی نیست که بتوان به راحتی آنها را پیگیری کرد، افزود: دشمنان این کارها را انجام می دهند تا امنیت کشورمان را تحت الشعاع قرار دهند.
به گفته وی پس از عملیات موفقیت آمیز ایران در دستگیری عبدالمالک ریگی، پایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان در حال تعطیل شدن است و اگر نیروهای امنیتی کشورمان این فرد را دستگیر نکرده بودند این پایگاه همچنان فعال بود.
سراج با بیان اینکه دشمنان پس از شکست در جنگ فرهنگی به سراغ جنگ اقتصادی و سیاسی آمدند، تصریح کرد: اگر ما تسلیم آمریکا شویم هیچ چیز جز بردگی عاید ما نمی شود.
وی با طرح این سئوال که آیا مشکلات لیبی، عراق و یمن حل شد، ادامه داد: در برجام ما به همه تعهدات خود عمل کردیم اما امریکا حتی یک مورد را انجام نداد و تنها راه ما برای بهتر شدن وضعیت، اطاعت از فرامین رهبر انقلاب است.
سراج اضافه کرد: برخی دست درازی های فوق سنگینی که به نظام و بیت المال ما می شود نیز دستگاه های امنیتی و امنیتی و نیروی انتظامی دست آنها را کوتاه می کنند.
در این مراسم از خدمات حجت الاسلام سید رسول محمودآبادی تقدیر و سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی بعنوان رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان معرفی شد.
3011/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تحريم كمك اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه و در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه فردوسی مشهد در محل این دانشگاه گفت: دانشگاه فردوسی مشهد دارای ذخایر علمی بسیاری است و یکی از دانشگاههای دارای برتری علمی در کشور است که توانسته افراد بزرگ و سرشناسی که در علوم تاثیر گذارند را در خود پرورش بدهد ولی متاسفانه در نشان دادن این عظمت علمی و استفاده از آن برای حل مسائل جامعه توجه ویژه ای صورت نگرفته است.

وی افزود:مردم و یا مسوولان دستگاه‌ها و نهادها قرار نیست به دنبال دانشگاه بیایند و به عبارتی این دانشگاه است که باید در ارتباط با جامعه نقش اثرگذار خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه در اثرگذاری در حوزه های مختلف از جمله فناوری، معدن، علوم انسانی، تربیت جامعه و فرهنگ سازی در جامعه بسیار است ولی دانشگاه باید خود را در این زمینه ها به جامعه اثبات کنند تا مشتری برای داشته های دانشگاه پیدا شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاران به دنبال ایجاد بهره و منفعت برای خود هستند و شاید تجربه یک تکنسین را به دانش یک متخصص دانشگاهی ترحیح دهند و این در حالی است که باید دانشگاه توانایی خود را به جامعه هدف اثبات کنند تا آنان از دانش این مجموعه علمی بهره ببرند؛ متاسفانه این نکته در بیشتر دانشگاه های کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

علم الهدی همچنین به نقش مسایل فرهنگی و توجه به موضوع جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد پردیس زندگی و خوابگاه متاهلی حرکت ارزشمندی است که می‌تواند در رونق ازدواج دانشجویی نقش بسزائی داشته باشد و البته باید به این موضوع توجه داشت که اگر امکان تغییر در احداث آن برای بهره مندی بیشتر دانشجویان وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد.

بال قوی برای دولت سیزدهم

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: این دانشگاه سعی کرده است تا با حضور نیروهایی که نگاه نوآور به حل مسائل کشور دارند مسائل و مشکلات را حل کند و به عنوان یک بال قوی در دولت سیزدهم نقش آفرین باشند.

مسعود میرزایی افزود:دانشگاه فردوسی مشهد جزو دانشگاه‌های باسابقه و برتر کشور است و در عرصه های مختلف علمی اقدامات بسیاری انجام است و اکنون به حوزه علوم انسانی با نگاه اسلامی و تولید علم توجه بسیاری شده است تا امکان ایفای نقش های جدیدی در جامعه و کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول فعالیت مدیریت جدید این دانشگاه سعی شد تا نیروهای انقلابی و متخصص که نسبت به این کشور دغدغه مند هستند، جذب دانشگاه شوند تا در نهایت، دانشگاه برای آینده کشور داشته‌های بسیاری ارائه کند و بر همین اساس باید، غفلت نسبت به حوزه علوم انسانی نیز کاسته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که به آن توجه شده است، افزایش سرمایه اجتماعی در دانشگاه است و بر همین اساس، برخی از معوقات دانشگاهیان که مدت ها بر زمین مانده بود با رایزنی، کار جهادی و شبانه روزی پرداخت شد.

میرزایی افزود: می خواهیم دانشگاه فردوسی مشهد، یک دانشگاه تمدن ساز و الگو باشد تا بتواند نقش فعالی در سطح استان، کشور و حتی عرصه بین المللی، ایفا کند تا در توسعه و رونق کسب و کارها و یاری به حوزه اقتصاد دانش بنیان، موثر باشد.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: علم و دانش، مصدر عالم و شخصیت دهنده به آن هستند و اگر علم نورانی شود تمام مشتقات وابسته به آن نیز نورانی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: علمی که منجر به اخلاص، عمل و بصیرت شود باعث می‌شود برکات به دانشگاه و جمع دانشگاهیان اضافه شود.

وی ادامه داد: همراه کردن علم با اخلاق باید در اسناد بالادستی دانشگاه مورد توجه قرار گیرد تا منجر به تحول محتوایی در دانشگاه شود و در این راستا، تحول در ارائه دروس معارف نیز باید مورد توجه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم